نکات اصلی برای انتخاب گروه تبلیغاتی که باید در آگهی رایگان رعایت کنید

نکات اصلی برای انتخاب گروه تبلیغاتی که باید در آگهی رایگان رعایت کنید

نکات اصلی برای انتخاب گروه تبلیغاتی که باید در آگهی رایگان رعایت کنید

یک اشتباه در تبلیغات می‌تواند تمامی زحمات شما را به باد دهد. بیشترین اشتباهی که افراد در فعالیت‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند، در انتخاب دسته مورد نظر است. متأسفانه بیشتر مدیران کسب وکار بدون توجه به اینکه کاربران هدف آن‌ها چه کسانی هستند، اقدام به تبلیغ گسترده در سطح شهر و انواع سایت‌های اینترنتی می‌کنند که حتی یک نفر از کاربران نهایی آن‌ها نیز در چنین محلی وجود ندارد.

انتخاب اشتباه دسته یا مکان تبلیغاتی، نه تنها هیچ مزیتی از نظر برندسازی برای شما ندارد، بلکه می‌تواند یک تصویر ناخوشایندی را از برند شما در ذهن کاربران ایجاد کنند. کاربران امروزی خیلی باهوش تر از گذشته هستند و بر اشتباهات تبلیغاتی حساس هستند. آن‌ها هر گونه اشتباه را به مدیر مجموعه برمی‌گردانند و این می‌تواند بر هویت و اعتبار هم آسیب رسان باشد.

نکات اصلی برای انتخاب گروه تبلیغاتی که باید در آگهی رایگان رعایت کنید

نکات اصلی برای انتخاب گروه تبلیغاتی که باید در آگهی رایگان رعایت کنید

این نکته یعنی انتخاب دسته اشتباه، برای آن‌هایی که قصد آگهی رایگان را دارند، بیشتر از همه مورد توجه قرار بگیرد؛ برای اینکه بیشتر مدیران خود اقدام به نوشتن آگهی می‌کنند و از آنجایی که با اصول نوشتن متن تبلیغاتی آشنایی ندارند، نه تنها در نوشتن توصیف محصول اشتباه کرده، بلکه دسته بندی را اشتباه انتخاب می‌کنند.

 


خواندن متن زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

چگونه یک توصیف محصول فوق العاده برای افزایش فروش بنویسیم؟


 

ما در این مقاله، بر چگونگی انتخاب دسته تمرکز می‌کنیم. ما بارها در بررسی آگهی‌های تبلیغاتی مشاهده کرده‌ایم که بیشتر مدیران تبلیغات خود را در دسته اشتباه قرار داده‌اند. برای مثال دسته آموزش زبان را در گروه صنعت قرار داده است. این مسئله یا به دلیل عدم آشنایی کاربران با دسته است یا اینکه فکر می‌کنند با این روش می‌توانند افراد دیگر صنایع هم را به خود جذب کنند.

اما قبل از اینکه نکات اصلی را شروع کنیم، بهتر است در ابتدا، دلیل اهمیت انتخاب دسته به خصوص در سایت‌ها را بیان کنیم.

چرا به دسته آگهی باید توجه کنیم؟

دلیل انتخاب دسته آگهی را به می‌توان به دو دسته سئو و غیر سئو تقسیم بندی کنیم:

از دید سئویی، تمام مدیران سایت‌های تبلیغاتی به خصوص تبلیغات رایگان در تلاش هستند تا بتوانند صفحه دسته محصولات خود را در کلمه کلیدی مورد نظر، به صفحه اول گوگل برسانند و از این رو همیشه در حال به روزرسانی و بهبود تکنیک فنی و سئو صفحه هستند. قرار دادن آگهی مورد نظر در دسته مناسب و آن در هم سایتی که سئو صفحات آن بهینه است، باعث بیشتر دیده شدن آگهی شما در جست و جوی گوگل می‌شود.

برای مثال کاربران وقتی عبارت فروش پارچه را جست و جو می‌کنند، وارد صفحه مورد نظر تبلیغاتی می‌شوند و به این صورت شانس دیده شدن آگهی شما بدون اینکه کاری انجام دهید، بیشتر از بقیه زمان‌ها خواهد بود.

از دید غیر سئویی، کاربران به آگهی‌هایی غیر از هدف مورد نظر خود توجهی نمی‌کنند. آن‌ها در آن لحظه، فقط به دنبال محصول و نیاز خود هستند و به موارد غیره که هیچ ارتباطی با نیازشان را ندارد، نه تنها توجه نکرده، بلکه یک نوع آگهی مزاحم به حساب می‌آورند. به این صورت شانس دیده شدن آگهی و ماندن آن در ذهن کاربران به صفر خواهد رسید.

نکات انتخاب مناسب دسته آگهی

  1. مشتریان خود را بشناسید

شناخت مشتری اولین گام برای انتخاب مکان و دسته تبلیغاتی است. شما اول از همه باید بدانید که مشتریانتان را چه گروهی شامل می‌شود، علایق و سلیقه‌های آن‌ها چیست و چگونه از اینترنت استفاده می‌کنند. این نوع شناخت به شما کمک می‌کند تا اول از همه بتوانید نوع نوشتاری آگهی خود را تعیین کرده و سپس دسته‌ای را که بیشتر کاربران هدف شما از آن بازدید می‌کنند را پیدا کنید.

  1. ویژگی‌های هر دسته و مکان را بدانید

دو تا سایت با یک کاربری یکسان ممکن است که ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند؛ یعنی دو سایت خبری باشند؛ اما یکی علمی و دیگری خبری روزانه. از این رو هر کدام با اینکه خبری هستند؛ اما مخاطبان خاص خود را دارند و نمی‌توان مطالب هر سایت جای یکدیگر استفاده کرد. این مسئله برای انتخاب دسته کاربران هم وجود دارد.

دسته صنعت و فروش، زیر مجموعه مخصوص به خود را دارد. در بعضی از سایت‌ها دسته صنعت دارای زیر مجموعه فروش و در دسته فروش هم زیر مجموعه‌ای با همین نام وجود دارد؛ اما هدف هر کدام متفاوت است. در دسته صنعت، هدف فروش محصولات صنعتی است؛ ولی در دسته فروش هر نوع محصول عمومی را می‌توان تبلیغ کرد. برای همین از قبل ویژگی‌های دسته‌ها به خوبی بشناسید.

  1. محصول خود را بشناسید

محصول خود را کامل تحلیل کنید. چه ویژگی‌هایی دارد، برای چه صنایعی کاربرد دارد، کاربران اصلی آن‌ها چه کسانی هستند و چرا باید افراد به دنبال محصول شما باشند؛ به عبارت دیگر، چرا شما این محصول را تولید کنید. حتی این پرسش‌ها را باید در هنگامی که خدماتی را ارائه می‌دهید، از خود بپرسید. بیشتر اشتباهاتی که کاربران در انتخاب دسته می‌کنند، به خاطر عدم شناخت دقیق محصولاتشان است. آن‌ها فکر می‌کنند که محصول آن‌ها جنبه عمومی دارد و در دسته‌های دیگر هم تبلیغ می‌کنند.

  1. خاص باشید

محصول شما ممکن است که نیاز کاربران زیادی را رفع کند و بتوان در دسته‌های زیادی آن را قرار داد؛ اما باید گروه خاصی را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن یک دسته خاص به شما در نوشتن مطلب و توصیف محصول کمک بسیاری می‌کند و از این رو تبلیغ شما هدفمند خواهد بود.

  1. بقیه آگهی‌ها را بررسی کنید

اگر خیلی به انتخاب دسته دقیق شک دارید، بهترین راه بررسی آگهی‌های دیگر رقیبان است تا ببینید که آن‌ها در کدام دسته تبلیغ خود را قرار داده‌اند. البته باید دقت کنید که ممکن است که آن‌ها هم دچار اشتباه شده باشند. پس به هر دسته‌ای اعتماد نکنید؛ اما اگر بیشتر رقیبان شما در گروهی تبلیغ کردند، بدانید که بیشترین پاسخ را از آن قسمت گرفته‌اند.

آرایشگری، زیبایی و لاغری

استخدام و کاریابی

املاک

تجهیزات پزشکی

تور و خدمات مسافرتی

خدمات

درخواست خرید

سایر کالاها

قالیشویی

کسب و کار

کفسابی

کنسول بازی و لوازم

لوازم خانگی

لوازم صوتی و تصویری

موبایل و تبلت

وسایط نقلیه

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

سایت درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت

 چگونه یک توصیف محصول فوق‌ العاده برای افزایش فروش بنویسیم؟

10 سؤال اصلی در خصوص نوشتن متن تبلیغاتی و آگهی رایگان که باید بدانید

مزیت آگهی و تبلیغات اینترنتی

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat