تبلیغات تصویری چیست و چگونه می‌توان آن را به خوبی انجام داد؟

تبلیغات تصویری چیست و چگونه می‌توان آن را به خوبی انجام داد؟

تبلیغات تصویری چیست و چگونه می‌توان آن را به خوبی انجام داد؟

آن‌هایی که در حوزه تبلیغات اینترنتی فعالیت می‌کنند، حتماً با اصطلاح دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند یا حداقل یک بار به گوششان خورده است. دیجیتال مارکتینگ در واقع به تمامی اقداماتی و عملیاتی گفته می‌شود که متخصصین بازاریابی برای افزایش آگاهی و فروش برندها از طریق بستر اینترنت انجام می‌دهند.

دیجیتال مارکتینگ در واقع فقط یک تکنیک یا ابزار نیست، بلکه شامل تکنیک‌ها و مواردی است که هدف آن‌ها فقط برای گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی استفاده می‌شود. یکی از این تکنیک‌ها در چند سال گذشته بیش از همه مورد توجه کاربران و متخصصان قرار گرفته است، استفاده از تبلیغات تصویری است.

بعضی از افراد تبلیغات تصویری را با تبلیغات چاپی و فیزیکی در سطح اشتباه می‌گیرند. در واقع این دو تبلیغ، ماهیت یکسانی دارند؛ اما موردی که ما قصد صحبت در سایت تبلیغات رایگان و آگهی رایگان بقیمت را داریم، نوع تبلیغ تصویری به صورت مجازی است که اگر به خوبی تکنیک‌های آن اجرا شود، مزیت‌های فوق العاده ای را برای صاحبان کسب و کار به ارمغان خواهد آورد.

تبلیغات تصویری چیست و چگونه می‌توان آن را به خوبی انجام داد؟

تبلیغات تصویری در واقع همان باکس‌هایی در سایت‌ها هستند که تبلیغاتی را نشان می‌دهند. اندازه و نوع این تبلیغات کاملاً متفاوت است و به هدف و ماهیت سایت تبلیغ کننده بستگی دارد. بعضی از آن‌ها به صورت یک بیلبورد نمایشی کامل در بالای یک سایت قرار دارند و بعضی دیگر به صورت متنی همراه با یک عکس هستند. در چند سال اخیر هم استفاده از ویدئو به عنوان یک تبلیغ تصویری بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. اینکه از چه بستری و چه اندازه‌ای از این نوع تبلیغات استفاده کنیم، بستگی به هدف تبلیغ دهنده دارند.(تبلیغات تصویری چیست و چگونه می‌توان آن را به خوبی انجام داد؟)

تبلیغات تصویری نکات زیادی را دارد؛ اما هیچ نکته‌ای مانند ساده بودن نمی‌تواند نرخ کلیک بر روی آن را افزایش دهد. ساده بودن یعنی اینکه کاربر به راحتی و خیلی سریع بتواند متوجه ماهیت کسب و کار تبلیغ دهنده شود. یکی از مثال‌های جالب در این زمینه، مربوط به سایت Jet.com است که در صفحه اصلی سایت نیویورک تایمز آن را قرار داده است. یک تصویر ساده به همراه یک نوشته که هر کسی هم از ماهیت کاری تبلیغ دهنده آگاهی نداشته باشد، به راحتی می‌تواند متوجه آن شود:

تبلیغات تصویری چیست

تبلیغات تصویری چیست

 

بهترین اندازه تبلیغ تصویری از نظر گوگل 250*300 پیکسل است که به راحتی می‌تواند در اندازه مختلف صفحه‌ها به صورت کامل واکنش گرا نشان داده شود. اندازه‌های دیگر مانند 280*336 برای تبلیغ تصویر بزرگ، 600*300 پیکسل برای نیم صفحه و 90*728 پیکسل برای یک تبلیغ به اندازه طول صفحه، از اندازه‌های استاندارد در گوگل هستند.

تبلیغات تصویری در برابر دیگر تبلیغات اینترنتی

تبلیغات تصویری به نوعی در برابر دیگر متدهای تبلیغات اینترنتی قرار گرفته است. در این نوع تبلیغ، هدف شما فقط نشان دادن یک محصول یا معرفی یک خدمات و آن هم با یک تصویر و چند جمله است تا کاربر را ترغیب به کلیک بر روی آن کند، نه اینکه ارزشی را برای کاربران تولید کند.

روش‌هایی مانند تولید محتوا به خصوص برای بخش بلاگ یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هر چند به عنوان یک عامل موفق و عالی برای بازاریابی و تبلیغات به حساب می‌آیند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را در گروه تبلیغ تصویری قرار داد، به خصوص آن‌هایی را که در اینستاگرام نمایش داده می‌شود. البته به تازگی اینستاگرام نوعی از تبلیغات تصویری را به وجود آورده است که شما می‌توانید همان بنر قرار گرفته در سایت را در استوری های افراد با لینک مستقیم به صفحه یا سایتتان قرار دهید.

سه نوع تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری فقط محدود به بنر اینترنتی نمی‌شود، بلکه این یکی از ابتدایی‌ترین و کوچک‌ترین نوع تبلیغات است که نمایش داده می‌شود. سه نوع دیگر تبلیغات تصویری شامل:

  1. تبلیغات تصویری غنی

ویدئوها یکی از بهترین نوع تبلیغات تصویری غنی هستند که امروزه بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. تأثیری که یک ویدئو در جذب مخاطب در فروش و افزایش آگاهی او نسبت به برند دارد، دیگر کانال‌ها و روش‌های بازاریابی کمتر به آن توجه می‌کنند. بهترین حالت نمایش تبلیغات تصویری این است که فیلم ویدئو با رفتن ماوس بر روی آن فعال شود و هنگامی که کاربر ماوس را از روی ویدئو برداشت، نمایش فیلم غیر فعال شود.

  1. پاپ آپی

همان نوع تبلیغاتی است که در هنگام انجام فعالیت شما به صورت ناگهانی نمایش داده شود. هرچند این تکنیک یکی از آزرده‌ترین روش‌ها برای تبلیغ است؛ اما اگر در زمان و جای درستی استفاده شود، تأثیر به مراتب خیلی بیشتری خواهد شد. امروزه بیشتر تبلیغات پاپ آپی در وسط اجرای بازی‌های کامپیوتری، ویدئوهای یوتیوب یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست قابل مشاهده است.

  1. تبلیغات تصویری چیست

    تبلیغات تصویری چیست

    Overlay

این نوع تبلیغ هم شبیه تبلیغ پاپ آپ است اما با پیش زمینه ترنسپرنت که شما به راحتی می‌توانید پشت تبلیغ و صفحه اصلی خود را نیز مشاهده کنید.

مزایا و معایب تبلیغات تصویری

نمایش کامل محصول و خدمات و جذب توجه کاربران در کمترین زمان ممکن، استفاده از آن در بیشتر سایت‌ها و اکثر پلتفرم ها و اندازه گیری میزان نرخ ورودی از مزایای تبلیغات تصویری است؛ اما همانند دیگر روش ها، این نوع تبلیغ معایبی را هم دارد. بیشتر کاربران این نوع تبلیغات را نادیده می‌گیرند و محتویات داخلی آن را بی کیفیت یا بیهوده می‌دانند و 30 درصد این افراد چنین تبلیغاتی را بلاک می‌کنند.

متأسفانه با سوءاستفاده و به کار بردن روش‌های اشتباه باعث آزرده خاطر بیشتر کاربران نسبت به این نوع تبلیغات شده است تا حدی که خود گوگل هم واکنش نشان داده و در بعضی مواقع، صاحبان این تبلیغ را جریمه می‌کند. نکته مهم اینکه، اگر نکات و تکنیک‌های این تبلیغ به خوبی اجرا شود، مزیت‌های آن به مراتب خیلی بیشتر از معایب آن خواهد بود.

تکنیک‌های انجام صحیح تبلیغات تصویری؟

  1. به اندازه تبلیغات در صفحه‌های مختلف دقت کنید. تبلیغات شما برای اینکه در اندازه مختلف صفحات به درستی نمایش داده شود، باید به صورت واکنش گرا طراحی شود. رعایت این نکته نه تنها باعث خوانایی تبلیغ شما می‌شود، بلکه گوگل برای آن امتیاز ویژه‌ای قائل خواهد شد.
  2. تبلیغات تصویری چیست

    تبلیغات تصویری چیست

  3. هر چه کیفیت تصویر بهتر باشد، بیشتر می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. پایین بودن حجم عکس و ساده‌تر بودن هم دیگر عواملی است که باعث جلب نمودن و خوانا بودن تبلیغ تصویری می‌شود.
  4. پیام خود را به صورت مستقیم و شفاف بیان کنید و از به کار بردن جملات تیزهوشانه به شدت خودداری کنید.

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

تبلیغات خلاقانه LG برای جاروبرقی ربات

سایت درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت

در مورد تبلیغات بیشتر بدانید.

 

درج آگهی رایگان

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat