تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید. تفاوت‌های انواع خرید بلیط هواپیما ، بلیط قطار و بلیط اتوبوس چیست؟

خیلی به زمان دور برنمی‌گردد. خرید بلیط را می‌گوییم. تا حدود ده سال پیش بود که شما برای خرید بلیط انواع وسایل حمل‌ونقل مانند هواپیما، قطار و اتوبوس به خصوص در ایام پیک مسافر مانند نزدیک نوروز، باید ساعت‌ها را پشت درب بسته آژانس‌ها معطل می‌ماندید تا شاید بتوانید بلیط دلخواه مورد نظر خود را پیدا کنید. تقریباً چنین صفی که گاه تعداد افراد آن به صد نفر هم می‌رسید، آخرین بار در همان ده سال و آن هم در بعضی از شهرهای ایران دیده شد.

خرید بلیط هواپیما ، خرید بلیط قطار ، خرید بلیط اتوبوس


توصیه به مطالعه:

بهترین تور ها و خدمات مسافرتی، خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس


بعد از ورود و گسترش سایت‌های فروش اینترنتی، آژانس‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل کم کم به سمت الکترونیکی شدن پیش رفتند و برای کاهش مشکلات به خصوص تشکیل صف‌های طولانی که بعضاً همراه با دعوا بود، برای فروش و خرید بلیط سریع اقدام به طراحی سایت کردند.

در اوایل فقط آژانس‌ها اقدام به معرفی تور و خدمات مسافرتی خود و بلیط ها می‌کردند و خبری از خرید بلیط نبود؛ اما کم کم با پیشرفت برنامه نویسی شاهد افزایش تکنیک‌های به کار رفته در سایت به خصوص خرید اینترنتی بلیط بودیم. حتی به تازگی امکان استرداد آنلاین هم به آن اضافه شده است.

البته با اینکه خرید بلیط مانند گذشته خیلی سخت نیست و خبری هم از آن صف‌های طولانی حتی در شهرهای کوچک که مردم آنجا فقط یک آژانس مسافرتی دارند و آشنایی با اینترنت هم ندارند، نیست؛ اما باز هم در هنگام خرید، این سؤال پیش می‌آید که بلیط خود را از چه روشی تهیه کنیم؟

سایت  آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت دراین مقاله قصد دارد تا روش‌های خرید بلیط انواع وسایل حمل‌ونقل مانند هواپیما، قطار و اتوبوس را معرفی و مقایسه کنیم. این روش‌ها تنها تکنیک‌های خرید سریع بلیط هستند و استفاده از روش‌های دیگر را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم.

روش‌های خرید بلیط وسایل حمل‌ونقل

روش‌های خرید بلیط هواپیما

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

  • به نزدیک‌ترین آژانس هواپیمایی به منزل خود مراجعه کنید

این روش را می‌توان سنتی‌ترین روش خرید بلیط هواپیما دانست. افرادی که هنوز به این روش خریداری می‌کنند، ممکن است که اول از همه دسترسی به اینترنت یا کارت بانکی به همراه رمز دوم نداشته باشند و یا اینکه خرید سنتی را هنوز بیشتر از اینترنتی قبول دارند؛ اما به هر حال این هم یک روش است. شما می‌توانید به نزدیک ‌ترین آژانس هواپیمایی نزدیک خود مراجعه کنید و از آن‌ها بسته به روز و ساعت پرواز خود، یک بلیط را انتخاب کنید.

البته این روش یک مزیتی نسبت به اینترنتی دارد. در خرید اینترنتی دست شما برای انتخاب صندلی خیلی باز نیست؛ اما در آژانس‌ها، کارمند مسئول به راحتی می‌تواند با توجه درخواست شما، صندلی مورد نظر را رزرو کند. نکته دیگر اینکه شما می‌توانید خرید بلیط خود را به حضوری یا تلفنی انجام دهید؛ البته در صورت حضوری باید در همان موقع قیمت بلیت را بپردازید.

  • خرید بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر

تکنیکی که در ایران بسیار بیشتر از دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. اگر شما کارت بانکی به همراه رمز دوم داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش به قسمت خرید بلیط هواپیما بروید و پس از مشاهده کامل لیست پروازها به همراه نوع هواپیما، یک مدل را انتخاب کرده و آنلاین خریداری کنید. از مزیت‌های این روش می‌توان به کاهش اتلاف زمان و ترافیک، بررسی تمام بلیط در روزهای مختلف و امکان پرداخت آنلاین اشاره کرد.

البته بعضی از شرکت‌ها دارای اپلیکیشن برای خود هستند که این کار را برای شما راحت‌تر از گذشته کرده است. به راحتی می‌توانید توسط گوشی موبایل و با استفاده از برنامه اندوریدی شرکت، خرید خود را خیلی سریع‌تر از سایت انجام دهید.

  • مراجعه به فرودگاه

روش دیگر مراجعه به فرودگاه است. البته این نوع خرید بلیط را خرید لحظه آخری می‌گویند؛ یعنی اگر به فرودگاه بروید، شانس اینکه بلیط ارزان‌تری به خاطر خالی بودن صندلی مسافرها و نزدیک بودن لحظه پرواز خیلی بیشتر است.

2. خرید بلیط قطار

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

  • خرید از آژانس‌ها

این هم مانند خرید بلیط هواپیما، یک روش سنتی است؛ اما به هر حال مزیت‌های مخصوص به خود را هنوز دارد. اول اینکه در مواقعی که تخفیفی به بعضی از گروه‌هایی مانند دانشجویان یک دانشگاه داده می‌شود، امکان استفاده از آن فقط از طریق آژانس امکان پذیر است. همچنین می‌توانید بلیط قطار خود را به‌گونه‌ای خریداری کنید که در کوپه شما یک خانواده بیفتد. البته این نکته در اختیار بیشتر آژانس‌ها نیست و فقط می‌توانند مانند بقیه بلیط شما را خریداری کنند.

اگر قصد دارید تا صندلی خاصی را در قطار رزرو کنید، بهترین راه مراجعه به مراکز فروش خود شرکت حمل و نقل ریلی رجا مانند راه آهن است. در آنجا دست کارمندان برای خرید بلیط و انتخاب صندلی باز است.

  • خرید از طریق سایت

خرید اینترنتی بلیط قطار هم به تازگی در سایت‌ها قرار گرفته است و هر ساله بر امکانات آن افزوده می‌شود؛ برای مثال اولین بار یکی از آژانس‌های معروف در تهران، اولین بار امکان استرداد بلیط قطار را ایجاد کرد که بعد از آن تمامی سایت‌ها توانستند تا چنین تکنیکی را در سایت خود ایجاد کنند. جالب است بدانید که حتی خود رجا هم این امکان را در سایت خود نداشت.

مزیت‌های خرید از سایت برای همه مشخص است؛ اما مشکلی که وجود دارد، این است که در بعضی مواقع تمامی بلیط ها در یک سایت نمایش داده نمی‌شود که می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. در حال حاضر خود سایت رجا بهترین مکان برای خرید بلیط قطار است.

  • مراجعه به راه آهن

این روش برای افرادی توصیه می‌شود که خیلی عجله داشته و به آژانس یا سایت‌های اینترنتی برای خرید بلیط دسترسی ندارند یا اینکه برای قطار مورد نظر، هیچ گونه جای وجود نداشته و قصد دارند تا با صحبت کردن با مدیر قطار، در آن سوار شوند. در هر صورت بهتر است که از قبل و به منظور پیشگیری از هر گونه اتفاق بلیط خود خریداری کنید.

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

تکنیک هایی که فقط با آن ها باید خرید بلیط انجام دهید

  1. خرید بلیط اتوبوس
  • مراجعه به آژانس‌ها

در شهرهای بزرگ مانند تهران که ترمینال مسافربری آن همیشه پر از اتوبوس به شهرهای مختلف است، خرید بلیط اتوبوس از آژانس شاید کمی غیرمنتظره به حساب بیاید. البته اگر در دوران پیک مانند نوروز نباشد. برای اینکه شما خیلی راحت می‌توانید با مراجعه به خود ترمینال و بخش فروش، بلیط خود را خیلی راحت و سریع خریداری کنید؛ اما در شهرهای کوچک که سفر به بعضی از شهرها فقط در ساعات خاصی انجام می‌شود، از قبل باید بلیط خود را رزرو کنید.

  • خرید از ترمینال

این بیشترین روشی است که مردم آن را انجام می دهند. در واقع بیشتر آن‌ها با مراجعه به ترمینال‌ها و گیشه فروش بلیط، همان موقع نزدیک‌ترین ساعت حرکت را خریداری می‌کنند و سوار می‌شوند. مراقب باشید. در جلو درب اکثر ترمینال‌ها افرادی هستند که شما را سوار اتوبوس خود به مقصدتان می‌گویند. به هیچ وجه سوار این نوع اتوبوس‌ها نشوید، نه اینکه امنیت نداشته باشد؛ بلکه اگر خدایی نکرده اتفاقی برای شما بیافتد، به دلیل اینکه بلیط رسمی نداشتید، هیچ گونه تضمینی از نظر بیمه نخواهید داشت.

  • خرید از سایت

خیلی کم پیش می‌آید که افراد در حالت عادی از سایت‌ها برای خرید بلیط اتوبوس خود استفاده کنند، مگر اینکه ایام پیک باشد. به هر حال این یک روش الکترونیکی عالی برای شما به منظور کاهش اتلاف وقت و نگرانی بابت پر شدن بلیط خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر :  تور و خدمات مسافرتی

چگونه یک تور با خرید بلیط و خدمات مسافرتی مناسب پیدا کنیم؟

آشنایی با خدمات تور، بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس

معرفی 15 سایت فروش بلیط هواپیما و تور مسافرتی

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat