عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید (توسط سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید (توسط سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید (توسط سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

هرسال که تمام می‌شود، بیشتر کسب‌وکارها شروع به برآورد فروش و میزان سود یا ضرر به دست آمده و برنامه ریزی برای شروع کار در آینده می‌کنند. این فرآیند ممکن است تا حدود دو هفته از شروع سال جدید هم طول بکشد؛ اما به هر حال، عملی است که حتماً باید انجام شود؛ به ویژه اینکه در طی این سال‌ها، هرروز تکنولوژی فروش و تبلیغات و غیره به سرعت در حال تغییر هستند و برای همین هر کسب‌وکاری که به دنبال کسب سود بیشتر و موفقیت است، سعی می‌کند تا خود را به روز نگه دارد. با برنامه بازاریابی با ما همراه باشید.

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

یکی از اقدامات اولیه در به روز بودن در شروع هرسال، برنامه ریزی برای بازاریابی و تبلیغات است. شیوه‌ای که شما پارسال برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کردید، مطمئن باشید در سال جدید جوابگو نخواهد بود و باید باز دوباره از اول تمامی مراحل را با دقت انجام دهید. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که اغلب فروشنده‌ها یا مدیران کسب‌وکار به ویژه آن‌هایی تجربه زیادی ندارند، از خود می‌پرسند، در خصوص عواملی است که باید در برنامه ریزی بازاریابی در نظر بگیرند.

البته این عوامل فقط مورد بحث افراد جدید نیست، بلکه حتی آن‌هایی هم که در این زمینه باتجربه هستند، هنوز هم در خصوص اولویت عامل فاکتورهای لازم اشتباهاتی را می‌کنند. ما در این مقاله آگهی رایگان بقیمت قصد داریم تا مهم‌ترین عواملی که باید در برنامه بازاریابی آنلاین در نظر بگیرید، بیان کنیم. این عوامل برای هر نوع کسب‌وکار به ویژه آن‌هایی که در حوزه اینترنت فعال هستند یا آگهی اینترنتی می‌دهند، اهمیت بسزایی دارد.

مقاله زیر را از دست ندهید

چگونه در تبلیغات نسبت به بقیه رقبا متمایز باشیم؟


عوامل مهم در برنامه بازاریابی

  1. مخاطبان خود را باز تعیین کنید
عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

شما مخاطبان اصلی خود را در زمان شروع کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اید؛ اما دسته مخاطبان شما شاخ و برگ زیادی دارد و هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. شما ممکن است به دلیل آوردن ویژگی یا محصولات جدید در سایت خود، مشتریان جدیدی را به دست آورده‌اید؛ مشتریانی که از هیچ لحاظ با گروه اولیه شباهت نداشته‌اند. برای همین در شروع سال جدید، بهترین فرصت برای شماست که روی مشتریان جدید خود تحقیق کرده و در برنامه ریزی بازاریابی خود به این افراد توجه بیشتری داشته باشید.

  1. بازار هدفتان را دقیق‌تر کنید – برنامه بازاریابی

بازار هدف، مکانی است که در آنجا مشتریان اصلی شما وجود دارد و از همه مهم‌تر اینکه بیشترین نرخ فروش شما در آنجا اتفاق می‌افتد. شما ممکن است که چندین بازار فروش داشته باشید و در طول سال چند تا به آن اضافه یا کم شده باشد؛ اما مسلماً یکی از این بازارها بیشتر از بقیه برای کسب‌وکارتان سودآورتر بوده است. برای همین باز در سال جدید، تمامی بازارها را برای تدوین برنامه بازاریابی خود بررسی کنید؛ حتی بازاری که فکر می‌کنید خیلی در آن فروش بالایی هم ندارید، در این برنامه ریزی قرار دهید. بعد بررسی کنید که در کدام یک از این بازارها در سال گذشته بیشترین فروش را داشته و علاقه مندان زیادی به محصولات یا خدمات شما وجود دارد. در این بررسی ممکن است دو مورد انتخاب شود و حتی بعضی از آن‌ها را هم حذف کنید.

  1. ارزش محصول یا خدمات خود را مشخص کنید

مسلماً محصول کسب‌وکار شما که تا الآن توانسته است پابرجا بماند، بی‌ارزش نبوده است. به هرحال مزیتی وجود داشته است که افراد به سمت شما جذب شده‌اند؛ اما به هرحال، محصول یا خدمات باید متناسب با تغییرات زندگی هم تغییر کند. خدماتی که تا دو سال برای مشتریان شما جدید بود، در سال سوم قطعاً با وجود رقبای سرسخت دیگر کارایی نخواهد داشت و برای همین شما باید تغییراتی در ارزش یا خود آن ایجاد کنید. در برنامه ریزی بازاریابی شما باید مشخص کنید که فعالیت شما چه ارزشی در نهایت به مخاطبان و مشتریان فعلی و جدید شما خواهد داد.

مقاله زیر را از دست ندهید

4 تکنیک قوی متن تبلیغاتی

  1. بودجه – برنامه بازاریابی
عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

عوامل مهمی که در برنامه بازاریابی باید در نظر بگیرید

به هر حال شرایط اقتصادی در حال حاضر اوضاع جالبی ندارد و این مسئله روی همه کسب‌وکارها تأثیر منفی گذاشته است تا حدی بعضی از شرکت‌های بزرگ اینترنتی مثل دیجی کالا اقدام به تعدیل نیرو کردند یا بامیلو سایت خود را بست و با بقیه در بعضی موارد ادغام شد. این نشان می‌دهد که چنین شرکت‌هایی که دارای بودجه‌های کلانی هم هستند، باز هم در اوضاع اقتصادی ناچار به تسلیم شدند. در اینجا چیزی که بیشتر از همه مهم است و باید به آن دقت بیشتری داشته باشیم، تعیین بودجه مناسب برای تبلیغات است.

تبلیغات چیزی نیست که بتوان با یک بودجه خیلی کم روی آن برنامه ریزی کرد. اگر به نصیحت بزرگان بازاریابی نگاهی بیاندازید، آن‌ها تأکید می‌کنند که بیشترین بودجه خود را صرف تبلیغات کنید؛ اما این تخصیص باید از روش درست انجام شود. بودجه لازم را درهمان اول تعیین کنید و تا زمانی که نتوانستید به مقدار از پیش تعیین شده دست پیدا کنید، به هیچ وجه کار مورد نظر خود را شروع نکنید یا حداقل پیش بروید.

  1. داده‌ها را تحلیل کنید

بهترین منبع برای برنامه ریزی بازاریابی در سال جدید، داده‌های به دست آمده از فعالیت‌های شما در سال گذشته است. شما هرسال برای سال بعدی خود، برنامه ریزی و پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اید. برای همین اولین قدم در برنامه ریزی سال آینده بهتر است که ابتدا بررسی کنید تا چه حد شما توانسته‌اید به مقدار پیش بینی‌ها دست پیدا کنید. این داده‌ها باارزش‌ترین منبع اطلاعاتی شما هستند و حتماً تمامی موارد به دست آمده را در یک فایل کاملاً ذخیره کنید. داده‌ها می‌تواند شامل تعداد مشتریان هر محصول، مقدار بازدید صفحه، مقدار فروش و سود، نتایج نظرسنجی یا مسابقه، مشخصات مشتریان و غیره باشد.

  1. وضعیت شرکت خود را تحلیل کنید

هر شرکتی بر اساس تحولات در اوضاع کشور دچار تغییراتی می‌شود که این تغییرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. برنامه ریزی بازاریابی برای این منظور انجام می‌شود که به شرکت برای فروش بالا و برندینگ بهتر کمک کند. پس اول از همه شما باید بدانید که در حال حاضر شرکت شما در چه نقطه‌ای قرار دارد و قرار بود با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی به چه نقطه‌ای برسد. شما که مدیر مجموعه یا بازاریابی شرکت هستید، باید تحلیل درستی از وضعیت شرکت داشته باشید.

منبع:

www.forbes.com

www.business-achievers.com

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

51 مورد از راهکارهای بازاریابی-قسمت آخر (آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان)

سایت درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت

در مورد تبلیغات بیشتر بدانید.

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat