ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟ در سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟ در سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟ در سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت

راهنمای تور خوب یک شخص است که در یک تور گردشگری موفق بسیار حائز اهمیت است. او نقشی مهم در ارائه راهنمایی و کمک به مسافران دارد. ویژگی‌هایی که یک راهنمای تور باید داشته باشد بستگی به نوع تور دارد، اما برخی از ویژگی‌های عمومی شامل مهارت‌های ارتباطی قوی، مهارت‌های اجتماعی، حافظه خوب و عملی بودن است. راهنمای تور باید نیز درباره محیط و فرهنگ مقصد خود آگاهی کامل داشته باشد و به طور کلی در مورد شهر یا مکانی که در آن بازدید می‌شود، اطلاعات کافی و علاقه‌مندی داشته باشد. تسلط بر زبان مبدا و مقصد نیز مهم است.

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

راهنمای تور شدن کار راحتی نیست. شخصی که راهنمای تور می‌شود، باید مسئولیت سلامت مسافران و مواردی که اتفاق می‌افتد، را بر عهده بگیرد. برای همین، لیدری به عنوان یک شغل پراسترس در دنیا معرفی می‌شود. کسی که به عنوان لیدر انتخاب می‌شود، نماینده آژانس مسافرتی است و علاوه بر اینکه باید تمامی وظایف و مسئولیت‌ها را به درستی و مهم‌تر از همه به تنهایی انجام دهد، باید مراقب رفتار خود در مکان‌های عمومی و همچنین با دیگر مسافران باشد. تور خوب

هر عمل ناشایستی که از راهنمای تور سر بزند، مسافران آن را به حساب آژانس می‌زنند، به همین خاطر، بیشتر آژانس‌های مسافرتی به هنگام جذب لیدر، حساسیت و سختگیری بیشتری دارند تا بتوانند تور مناسبی را برای مسافران خود به وجود بیاورند. از این رو، ویژگی‌های خاصی برای راهنمای تور خوب تعریف شده است. به همان اندازه که خرید بلیط هواپیما ارزان ، بلیط قطار ، یلیط اتوبوس و انتخاب یک تور خوب مهم است، لیدر تور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه  مقاله در سایت درج آگهی رایگان بقیمت قصد داریم تا مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی و فنی که یک راهنمای تور باید داشته باشد، معرفی کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که مسافران بیشتر از بقیه به این موارد اهمیت می‌دهند و اگر لیدر نتواند از عهده وظایفش به خوبی بربیاید، شخص برای سفر بعدی خود مطمئناً به یک آژانس دیگر برای انتخاب تور خود خواهد رفت.


مقاله زیر را از دست ندهید

چگونه یک تور مناسب پیدا کنیم؟


ویژگی‌های راهنمای تور خوب

  1. علاقه به کارش داشته باشد

لیدر باید نسبت به کارش علاقه‌مند باشد تا بتواند سختی‌های این کار را تحمل کند. اتفاقات ناخواسته‌ای که در هنگام برگزاری تور می‌افتد، هماهنگ نبودن برخی از مسافران با برنامه و موارد دیگر نباید باعث عصبانی شدن راهنمای تور شود. او باید با عشق و علاقه به تمامی این مشکلات لبخند زده و بتواند در بدترین شرایط، بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

  1. مهارت ارتباط قوی داشته باشد

راهنمای تور باید توانایی ارتباط قوی با مسافران و دیگر افراد درگیر با برنامه تور داشته باشد. این ارتباط قوی یعنی اینکه بتواند به خوبی با آن‌ها بسته به جنسیت، سن و ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها صحبت کند و در مواقعی که مشکلی برای مسافران با یکدیگر یا حتی مدیر یک مجموعه به وجود آمد، با مهارت ارتباطی خود، به جای راه اندازی دعوا، آن را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

  1. با محیط کاملاً آشنا باشد

راهنمای تور باید از قبل در خصوص محیط کاری خود اطلاعات کامل به دست بیاورد. در واقع این اطلاعات باید دقیق و جز به جز باشد و هر سؤالی که مسافر از او در خصوص تاریخچه و ساختمان‌ها می‌پرسد، به صورت کامل و البته با حوصله پاسخ دهد. در واقع لیدر باید با فرهنگ، تاریخ، جاده‌ها، مسیرهای دسترسی، وسایل حمل‌ونقل، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، گردشگری و از همه مهم‌تر به زبان بومی مردم آنجا تسلط داشته باشد تا بتواند ارتباط راحت و خوبی با مردم آنجا برقرار کند. همچنین راهنما باید در خصوص محدودیت و قوانین رفتاری آن کشور اطلاعات کافی داشته و آن‌ها را به مسافران قبل از ورود اطلاع دهد تا مشکلی به وجود نیاید. تور خوب

  1. سالم باشد

راهنمای تور باید از شرایط بدنی مناسبی برخوردار باشد. لیدر شخصی است که باید به کمک مسافران در هنگام بیماری یا مشکل بشتابد، حال اگر خودش مریضی داشته باشد، نمی‌تواند مسئولیت خودش را به درستی انجام دهد. البته منظور از تندرستی راهنمای تور، داشتن بدن سیکس پک نیست، بلکه مهم سلامتی او در تمامی شرایط است و اگر هم مشکلی ازنظر سلامتی برای او پیش آمد، بدون اینکه بقیه اعضا و مسافران متوجه شوند، سریعاً خود را درمان کند.

  1. تحصیلات مرتبط داشته و اهل مطالعه باشد

داشتن تحصیلات مرتبط در حوزه راهنمای تور برای لیدر خیلی مهم است. البته از نظر قانونی هم شخصی که در یک آژانس مسافرتی به عنوان راهنما فعالیت می‌کند، باید مدرک لیدری داشته باشد. هر شخصی که علاقه‌مند به این کار باشد، با گذراندن دوره‌های مربوط و قبول شدن در آزمون آن، می‌تواند مدرک گردشگری را بگیرید و سپس در یک آژانس مشغول شود.

  1. آرامش رفتاری داشته باشد

لیدر باید در تمامی شرایط آرامش خود را حفظ کند و به هیچ وجه اجازه ندهد که استرس بر او غلبه کند. اگر لیدر نتواند آرامش خود را در شرایط حساس مانند دزدی از تور یا گم کردن مسیر حفظ کند، استرس ناشی از آن به تک تک مسافران هم القا شده و از این رو محیط پرتنشی به وجود خواهد آمد.

  1. با آخرین تجهیزات آشنا باشد

لیدر باید توانایی کار کردن با آخرین تجهیزات را داشته و دانش کافی در این خصوص را داشته باشد. او باید بتواند در شرایط حساس مانند گم شدن، مسیر درست را از گوگل پیدا کند یا اگر آب آشامیدنی تور تمام یا آلوده شد، به راحتی با استفاده از تجهیزات و دانش خود، آب تمیز تهیه کند. به عبارتی دیگر، لیدر باید همیشه از نظر تکنولوژی‌های مرتبط به روز باشد. تور خوب

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

ویژگی‌های راهنمای تور خوب چیست؟

  1. با برنامه و مقید باشد

راهنمای تور همیشه باید بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیش برود. این برنامه اصولاً توسط خود مدیر آژانس با مشورت خود لیدر تهیه می‌شود و راهنمای تور باید نسبت به انجام آن‌ها مقید باشد و اجازه ندهد که مسافران خارج از برنامه اقداماتی را انجام دهند. البته بعضی مواقع ممکن است که بسته به شرایط تغییراتی را به وجود بیاورد، برای همین گاهی لیدر باید در رفتار خود انعطاف پذیری هم داشته باشد.

  1. با مسافران ارتباط دوستانه برقرار کند

مسافران باید لیدر را همانند دوست خودشان بپذیرند و با برقراری ارتباط با او هیچ مشکلی نداشته باشند. البته این نوع دوستی باید کامل حفظ شود. لیدر باید با روحیات تک تک مسافران آشنا شده و از انجام دادن اقداماتی که باعث ناراحتی بیشتر افراد می‌شود، خودداری کند. این نکته برای سفرهای طولانی به ویژه خارج از کشور خیلی حیاتی است و برای همین است که دوره‌های سخت روانشناسی برای لیدرها برگزار می‌شود. لیدر بیشتر از هر چیزی باید مطالعات روانشناسی زیادی داشته باشد.

  1. ظاهر مرتبی داشته باشد

راهنمای تور نماینده آژانس است. در واقع، لیدر هرجا که وارد می‌شود، خود را به عنوان شخصی از طرف آژانس معرفی می‌کند. پس ظاهر لیدر اهمیت زیادی دارد. مرتب بودن لباس، مو و تمیز بودن صورت و دندان برای لیدر خیلی مهم است. اینکه لباس‌های مارک‌دار و به روز بپوشید، اهمیت زیادی ندارد، بلکه بیشتر باید به تمیز بودن لباس و داشتن بوی خوش توجه شود. ظاهر ژولیده نه تنها از نظر مسافران پسندیده نیست، بلکه باعث از بین بردن آبروی شرکت اصلی هم می‌شود. تور خوب

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

بلیط هواپیما

چگونه بلیط هواپیما ارزان خریداری کنیم؟

12 جاذبه دیدنی و گردشگری مهم شهر تهران در سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت

راهنمای تور

معرفی 15 سایت فروش بلیط هواپیما و تور مسافرتی

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat