چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

حتماً شما هم با خواندن این تیتر تعجب کرده‌اید: تکنیک‌های پیدا کردن یک آرایشگری، زیبایی و لاغری؟! آیا واقعاً برای پیدا کردن یک چنین مکانی باید تکنیک و روش بدانیم؟! در پاسخ باید بگوییم که بله. مو خیلی حساس است و متأسفانه خیلی از افراد به این مسئله توجه نمی‌کنند و با این عبارت که من اهل مد نیستم و موهایم را ساده کوتاه می‌کنم، وارد هر آرایشگاهی می‌شوند؛ اما همانطور که می‌دانید، جنس موی هر فردی متفاوت است و این روی نوع شست‌وشو و به کار بردن ابزار و مواد برای کوتاه کردن یا مدل دادن تأثیرگذار است.

در این مقاله سایت درج آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت ، ما قصد داریم تا به شما تکنیک‌ها و نکات پیدا کردن یک آرایشگاه مناسب را بیان کنیم.

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چرا باید به دنبال یک آرایشگاه یا سالن زیبایی خوب باشیم؟

اول دلیل اینکه هر آرایشگری برای خودش تعدادی وسایل مانند قیچی، شانه و غیره دارد که از آن‌ها برای کوتاه کردن یا مدل دادن موی همه افراد استفاده می‌کند. از نظر قانون هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد؛ ولی اگر بخواهیم بهداشتی نگاه کنیم، پر از ایراد است. چرا؟

روی یک قیچی آرایشگر، انواع نمونه موهای دیگر مشتریان وجود دارد و هر چه که آرایشگر آن را تمیز کند، کثیفی و میکروب‌های موجود روی قیچی خواهد ماند و این به موهای شما سرایت می‌کند. متأسفانه برخی از آرایشگران به این مسئله دقت ندارند و هیچ فعالیت استرلیزه­ای برای تمیز کردن ابزارهای خود به کار نمی‌برند و این می‌تواند سلامت مشتریان را تهدید کند.

دلیل دوم به روز بودن آرایشگر است، البته اگر اهل مد باشید، در غیر اینصورت خیلی فرقی ندارد؛ اما نکته‌ای که بیشتر از به روز بودن آرایشگر در خصوص مدل‌های مو مهم است، آشنایی او با انواع سبک مو و اینکه هر سبکی به چه شکل سری متناسب است. حتماً بارها برای شما پیش آمده است که بعد از کوتاه کردن موهای یا دادن مدل آن، به دلیل عدم تناسب با سر شما یا انجام اشتباهاتی، چهره ناخوشایندی در صورت ایجاد شده است که در بعضی از مواقع هم فرد را تا مدتی خانه نشین کرده است.

دلیل سوم، آرایشگر نمی‌تواند به راحتی متوجه خواسته شما شود و در آخر طرحی دلخواه خود را اجرا می‌کند و این بارها برای همه پیش آمده است. برای مثال از آرایشگر درخواست می‌کنید که کنار موهای شما را خیلی کوتاه نکند یا موها به یک اندازه کوتاه شوند؛ اما نتیجه برعکسی را مشاهده می‌کنید.

دلایل دیگری هم وجود دارد که می‌توان به رفتار ناصحیح آرایشگر، تمیز نبودن محیط آرایشگاه، گران بودن خدمات و غیره اشاره کرد. یکی از همین اتفاقات به راحتی می‌تواند شما را از بازگشت مجدد به آن آرایشگاه منصرف کند و به دنبال یک مکان دیگری باشید. در اینجاست که شما باید بدانید که چگونه یک مکانی را پیدا کنید که مشکلات بالا را نداشته باشد.

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

تکنیک‌های پیدا کردن یک آرایشگاه

  1. آیا محیط آرایشگاه تمیز است؟

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید، تمیز بودن آرایشگاه است. آرایشگر اگر به تمیزی محیط کسب‌وکار خود اهمیت ندهد، یعنی هیچ ارزشی برای سلامتی مشتریانش هم قائل نخواهد بود و می‌تواند برای شما یک هشدار سلامت باشد. تمیز و مرتب بودن میز، تمیز بودن شیشه، نبودن موهای زیاد و جارو نشده در کف سالن از جمله از مواردی است که باید در تمیز بودن یک آرایشگاه یا سالن زیبایی در نظر بگیریم.

  1. آیا او از شما سؤالات مناسبی می‌پرسد؟

از سؤالاتی که آرایشگر هنگام شروع یا در حین کار از شما می‌پرسد، می‌توان به تبحر او پی برد. اینکه به محض نشستن شما، قیچی را به دست بگیرد و شروع به کار کند، نشان از تجربه بالای او نیست، بلکه می‌تواند توجه نداشتن او به درخواست مشتری را نشان دهد. آرایشگر حرفه‌ای قبل از شروع و با پرسیدن سؤالات در خصوص نوع مدل درخواستی شما، یک تصویر ذهنی را مجسم کرده و بر اساس او شروع به کار می‌کند.

  1. تعداد مشتریان او چقدر است؟

هر چند که نمی‌توان در نگاه اول به این عامل خیلی اعتماد کرد؛ اما شلوغی یک آرایشگاه می‌تواند نشان از خوب بودن کار آرایشگر داشته باشد، فقط مراقب باشید که این شلوغی ناشی از ارزان بودن خدمات او نباشد.

  1. از دیگران بپرسید

از دیگر دوستان یا آشنایان خود در خصوص بهترین آرایشگاه نزدیک محل سکونت خود سؤال کنید. این سؤال را باید از افرادی بپرسید که به دنبال مد مو هستند و به دنبال آرایشگری هستند که با این تکنیک‌ها آشنا باشند. البته مراقب باشید که شما را به جاهای خیلی گران معرفی نکنند.

  1. در اینترنت جست‌وجو کنید

به راحتی می‌توانید در اینترنت و از طریق سایت‌هایی مانند همین آگهی رایگان بقیمت، آرایشگاه‌های نزدیک محل زندگی خود را پیدا کرده و حتی نظر دیگر افراد در خصوص خدمات این مکان مطالعه کنید. فقط مراقب باشید که اگر نظرها فقط به صورت «خیلی خوب است» و «عالی بود» است، مطمئن باشید که خود صاحب آرایشگاه این نظرات را نوشته وبه آن‌ها اعتماد نکنید.

  1. ظاهر خود آرایشگر چگونه است؟

ظاهر یک آرایشگر، ویترین کاری او است. موها و ریش‌های مرتب و به روز می‌تواند نشان دهنده توجه او به کار و همچنین مشتریانش باشد. همچنین ظاهر لباس او که از لباس کار مخصوص استفاده کرده باشد، علاوه بر مسئله بهداشت، می‌تواند نشان دهنده اهمیت او به سلامت مشتریانش داشته باشد.

  1. ابزارهای او چقدر حرفه‌ای و به روز است؟

حرفه‌ای و به روز بودن ابزارهای یک آرایشگر می‌تواند نشان از توجه به تغییرات و پیشرفت تکنولوژی داشته باشد. به هرحال هر چه که تکنولوژی پیشرفت می‌کند، تقاضای افراد به تناسب با آن دچار تغییر می‌شود. از این رو اگر آرایشگری به این مسئله توجه داشته باشد، یعنی به حواس او به تغییر نیاز مشتریانش است.

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی مناسب پیدا کنیم؟

چند نکته مهم

  • به روز بودن آرایشگاه به معنای طراحی و دیزاین خاص نیست، بلکه بسیاری از آرایشگاه‌ها هستند که طراحی خیلی ساده‌ای دارند؛ اما از ابزارهای به روزی استفاده می‌کنند. پس خیلی درگیر دکوراسیون نشوید.
  • ادب آرایشگر را در نظر بگیرید. آرایشگری که بدعنق و عصبانی باشد، به هیچ وجه نمی‌تواند با شما ارتباط خوبی برقرار کرده و همان مدل مد نظر خودش را روی موهای شما می‌زند.
  • قیمت بالا نمی‌تواند نشان دهنده کیفیت بالا باشد. قیمت بالا می‌تواند دو دلیل داشته باشد: آرایشگاه بالاشهر یا مکان گران شهر است یا قصد خودنمایی با این روش را دارد.

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

آیا راههای ایجاد و توسعه کسب و کار را می دانید؟

آشنایی با آرایش

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat