بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت دوم: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت دوم: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت دوم: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین این است که پوشش آنلاین با نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا را تضمین و تأمین کند که بسیار شبیه PR سنتی است، اما در فضای آنلاین. کانال هایی که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش PR خود استفاده کنید عبارتند از:

  • خبرنگاری از طریق رسانه های اجتماعی.
  • بررسی آنلاین از شرکت شما.
  • درج نظرات در وب سایت یا وبلاگ شخصی خود.
بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی ورودی inbound

بازاریابی ورودی اشاره به رویکرد “کامل قیف” برای جذب مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین است. شما می توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال که در بالا در طی یک استراتژی بازاریابی ورودی ذکر شده است استفاده کنید.

بازاریابان دیجیتال چه کاری انجام میدهند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول اجرای آگاهی رساندن از نام تجاری و پیشرو در تولید از طریق تمام کانال های دیجیتال بوده که در اختیار شرکت قرار می گیرند. این کانال ها عبارتند از رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات صفحه نمایش و وبلاگ شرکت.

بازاریاب دیجیتال معمولا بر روی یک شاخص کلیدی عملکرد کلیدی (KPI) برای هر کانال تمرکز می کنند تا بتوانند به درستی عملکرد شرکت را در هر یک از آنها اندازه گیری کنند. برای مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئول جستجوگرها می شود، “ترافیک ارگانی” وب سایت خود را اندازه می گیرد – از این ترافیک که از بازدید کنندگان وب سایت پیدا می کند که از طریق جستجوی گوگل یک صفحه از وب سایت کسب و کار پیدا کرده اند.

بازاریابی دیجیتال امروزه در بین بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است در بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال که در بالا توضیح داده می شوند، متعلق به آنها باشد. در شرکتهای بزرگتر، این تاکتیکها دارای متخصصین متعددی هستند که هر کدام فقط بر روی یک یا دو کانال دیجیتال برند تمرکز می کنند.

در اینجا به چند نمونه از این متخصصان اشاره می شود:

مدیر سئو

KPI اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سایتهای اینترنتی، کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روشهای مختلف برای بهینه سازی موتورهای جستجو، این شخص می تواند به طور مستقیم با سازندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتویاتی که تولید می کنند در Google خوب عمل می کنند – حتی اگر این شرکت نیز این محتوا را در رسانه های اجتماعی منتشر کند.

متخصص بازاریابی محتوا

KPI اصلی: زمان بر روی صفحه، تراکم کل وبلاگ، مشترکین کانال یوتیوب

متخصصین بازاریابی محتوای محتوا هستند. آنها اغلب از تقویم وبلاگ نویسی شرکت پیروی می کنند و یک استراتژی محتوا را نیز شامل می شوند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افرادی که در بخش های دیگر کار می کنند برای اطمینان از محصولات و کمپین های راه اندازی کسب و کار با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می کنند.

مدیر رسانه اجتماعی

KPI اصلی: دنباله، افکار، سهام

بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

نقش یک مدیر رسانه های اجتماعی از این عنوان آسان است، اما شبکه های اجتماعی که برای شرکت مدیریت می کنند، بستگی به صنعت دارد. از همه مهمتر، مدیران رسانه های اجتماعی یک برنامه ارسالی برای محتوای نوشته شده و تصویری از شرکت ایجاد می کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی را برای محتوا برای ارسال در شبکه اجتماعی ایجاد کند.

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPI اصلی: نرخ بازپرداخت ایمیل، نرخ بهره کمپین، نرخ تبدیل

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی کمک می کند تا نرم افزار را انتخاب و مدیریت کند و به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد تا رفتار مشتریان خود را درک کند و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی شرح داده شده در بالا ممکن است به صورت جداگانه از یکدیگر اجرا شوند، مهم این است که شخص دیگری بتواند این فعالیت های دیجیتال را به کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد هر کمپین را پیگیری کند.

مقایسه بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال:

این دو مشابه به نظر می رسند: در درجه اول هر دو آنلاین هیتند، و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مردم تمرکز دارند. پس تفاوت چیست؟

اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” بین روش های بازاریابی و کشف (و یا آنچه که ما در حال حاضر به عنوان روش های ورودی و خروجی) اشاره می کنیم، تفاوت نمی کند. هر دو هنوز هم می توانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار بگیرند.

تاکتیک های بیرونی دیجیتال هدف قرار دادن پیام تبلیغاتی به طور مستقیم در مقابل بسیاری از مردم در فضای آنلاین – بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مربوط است یا استقبال می شود، وجود دارد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را بر روی افرادی که لزوما آماده دریافت آن نیستند، اجبار کند.

از سوی دیگر، بازاریاب هایی که تاکتیک های ورودی دیجیتال را انجام می دهند از محتوای آنلاین استفاده می کنند تا مشتریان هدف خود را بر روی وب سایت های خود جذب کنند، با ارائه دارایی هایی که برای آنها مفید است. یکی از ساده ترین و قدرتمند ترین دارایی های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب سایت شما اجازه می دهد بر اساس شرایطی که مشتریان ایده آل خود را دنبال می کنند، سرمایه گذاری کنند.

در نهایت بازاریابی ورودی یک روش است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، و لذت بردن از مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفا یک اصطلاح کلیدی برای توصیف تاکتیک های بازاریابی آنلاین از هر نوع است، صرف نظر از اینکه آیا آنها در حال ورود یا خروج در نظر گرفته می شوند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت ها کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کار در هر صنعت کار کند. صرف نظر از آنچه که شرکت شما کالایی به فروش می رساند، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ایجاد شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است. با این حال، این به این معنی نیست که همه شرکت ها باید راهبرد بازاریابی دیجیتال را به همان شیوه پیاده کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما کسب و کار به کسب و کار (B2B) باشد، تلاش های بازاریابی دیجیتال شما احتمالا بر روی تولید آنلاین صورت می گیرد و هدف آن برای داشتن ارتباط با فروشنده است. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما این است که جذب مشتریان از طریق وب سایت خود و حمایت از کانال های دیجیتال انجام گیرد.

فراتر از وب سایت شما، احتمالا تصمیم خواهید گرفت که تلاش های خود را بر روی کانال هایی برای کسب و کار مانند LinkedIn ، تمرکز کنید.

بازاریابی دیجیتال B2C

در صورتی که شرکت شما از نظر کسب و کار به مصرف کننده (B2C) فعال است بستگی دارد به قیمت محصولات خود، احتمال دارد هدف از تلاش های بازاریابی دیجیتال شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتریان بدون نیاز به صحبت با یک فروشنده باشد.

به همین دلیل شما احتمالا کمتر در معرض سنت خود به “رهبری” تمرکز کرده اید و به احتمال زیاد به ایجاد یک سفر خرید شتاب دهنده از زمانی که کسی در وب سایت شما فرود می آید، تا زمانی که آنها را خرید میکنند، باشد . این اغلب به این معنی است که ویژگی های محصول شما در محتویات شما در قیف بازاریابی بیشتر از کسب و کار B2B است و شما ممکن است نیاز به استفاده از تماس های قوی تر (CTA) داشته باشید.

برای شرکت های B2C، کانال هایی مانند Instagram و Pinterest اغلب می توانند ارزشمند تر از پلتفرم های متمرکز بر کسب و کار LinkedIn باشند.

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت اول: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت سوم: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

سایت درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت

در مورد تبلیغات بیشتر بدانید.

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat