نکاتی که باید در هنگام صحبت با مشتری رعایت کنید-توسط سایت آگهی رایگان

نکاتی که باید در هنگام صحبت با مشتری رعایت کنید-توسط سایت آگهی رایگان

نکاتی که باید در هنگام صحبت با مشتری رعایت کنید-توسط سایت آگهی رایگان

و تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار

این روزها دیگر مانند گذشته نیست که شما فقط یکه تاز میدان رقابتی خود باشید و هر نوع محصولی با هر نوع لحن بیان، بفروشید. در دهه گذشته و به لطف وجود اینترنت و البته رشد جمعیت، رقبای جدیدی برای هر کسب‌وکار پیدا شده که این باعث سخت‌تر شدن رقابت شده است. این روزها کسی می‌تواند در این میدان پیروز شود که خدمات و محصولات متمایزی را نسبت به بقیه عرضه کند؛ اما این همه موارد نیست. بعضی اصول هستند که به طور مستقیم روی تصمیم خریدار تأثیر داشته باشد؛ اما خود فروشنده از آن بی‌خبر یا دقت لازم را نداشته باشد. یکی از این موارد که خیلی مهم باید مورد توجه قرار بگیرد، صحبت کردن با مشتری است.

نکاتی که باید در هنگام صحبت با مشتری رعایت کنید

نکاتی که باید در هنگام صحبت با مشتری رعایت کنید

همه شماهایی که الآن این مقاله را در سایت درج آگهی رایگان بقیمت می‌خوانید، وب سایتی دارید که قصد فروش محصول یا عرضه خدمات را با آن دارید. بسیاری از شما ممکن است که فروش آنلاین نداشته باشید و برای خرید مشتری باید با شما تماس بگیرد. این لحظه یعنی هنگامی که خریدار با شما تماس گرفته و جزئیات محصول و خرید را می پرسد، زمان طلایی می‌گویند. زمانی است که خریدار بر اساس رفتار شما پشت تلفن و اطلاعاتی که به دست می‌آورند، تصمیم به خرید می‌گیرد.

متأسفانه خیلی از فروشندگان، حتی افراد حرفه‌ای هم به این مسئله توجه نمی‌کنند و چنان پشت تلفن صحبت می‌کنند که خریدار حتی از تلفن کردن هم پشیمان می‌شود، چه برسد به اینکه خرید کند. صحبت کردن صحیح پشت تلفن، اولین اصل در فروش تلفنی است. اینکه شما چگونه صحبت کنید و چه لحنی داشته باشید، به راحتی بر تصمیم خریدار تأثیرگذار خواهد بود. این نکته را مطمئن باشید که حتی اگر بهترین جنس هم در فروشگاه شما وجود داشته باشد، اگر نتوانید به درستی ارتباط کلامی برقرار کنید، مشتری خیلی راحت به سراغ رقیبتان خواهد رفت.

اصول صحبت کردن پشت تلفن برای فروش بهتر

  1. حوصله یا اعصاب صحبت کردن داشته باشید

blank

لزوماً کسی که مالک کسب‌وکار است، قرار نیست که وظیفه فروشندگی هم بر عهده داشته باشد. بسیاری از آن‌هایی که ایده‌ای برای کسب‌وکار دارند، وظیفه فروش محصول و خدمات را بر عهده یک کارشناس فروش تلفنی می‌گذارند. برای اینکه چنین افرادی حوصله صحبت کردن دارند و از قبل اصول چگونگی صحبت کردن را گذرانده یا تجربه لازم را دارند. شما باید به صورتی با فرد پشت تلفن صحبت کنید که او احساس ارزشمند بودن کند نه اینکه باید سریع درخواست خود مطرح و در صورت دو تا سؤال اضافه‌تر، مورد پرخاش شما قرار بگیرد.

  1. به تمامی سؤالات درست پاسخ دهید

کسی که با شما تماس می‌گیرد، در ذهنش پر از سؤال است. سؤالاتی که پاسخ آن‌ها در سایت نیست یا به هر دلیلی آن‌ها را نخوانده یا متوجه مفهوم آن نشده است. به هرحال، این انتظار را داشته باشید که مشتریان سؤالات تکراری زیادی از شما بپرسند. به همه سؤالات پاسخ کامل دهید، حتی اگر جواب آن در سایت است یا بارها آن را گفته باشید. شما این فرض را کنید که مشتری اولین بار که از سایت شما استفاده کرده است. متأسفانه برخی فروشنده ها به جای پاسخ درست، به مشتری اعلام می‌کنند که می‌تواند تمام جواب‌های خود را در بخش «پرسش و پاسخ» سایت پیدا کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر تماس گیرنده، یک خریدار واقعی است که فقط یک قدم تا خرید خود فاصله دارد.

مقاله زیر را از دست ندهید

4 تکنیک قوی متن تبلیغاتی برای افزایش فروش

  1. فقط شما صحبت نکنید

وقتی که فردی با فروشگاه شما تماس می‌گیرد، شما به جای اینکه صحبت کننده باشید، باید فقط گوش کنید. تعداد کلماتی که شما در برابر تعداد کلمات مشتری به کار می‌برید، باید یک دهم باشد. اول اجازه بدهید تا مشتری حرف‌هایش را به طور کامل بیان کرده و سپس شما صحبت کنید. البته مراقب باشید که محور صحبت شما باید با موضوع سؤال فرد یکسان باشد، نه اینکه مانند یک ربات فقط جمله‌هایی را که از قبل تمرین کرده‌اید، بیان کنید.

  1. مشتری را معطل نکنید

وقتی فردی از سایت شما بازدید می‌کند، انتظار دارد که شما مانند سایت آنلاین و پاسخگو باشید. متأسفانه در بعضی از شرکت‌ها و به هر دلیلی، مشتریان باید پشت خط منتظر بمانند تا به نزدیک ترین اپراتور فروش وصل شوند. گاهی این معطلی خیلی طولانی شده که در نتیجه فرد گوشی تلفن را سرجایش گذاشته و با شرکت دیگری تماس می‌گیرد.

  1. در حالتی که تسلط دارید، قرار بگیرید

blank

لطفاً این فکر را از ذهن خود دور کنید که چون پشت تلفن هستید و طرف مقابل شما را نمی‌بیند، هرطور که دوست دارید، می‌توانید روی صندلی بنشینید. طرز حالت قرارگیری شما روی نوع صحبت کردنتان تأثیر مستقیم دارد. بهترین حالت برای اینکه بتوانید کنترل بیشتری در صحبت کردن با فرد داشته باشید، نشستن درست روی صندلی یا ایستادن است. توصیه می‌کنیم که ابزارهایی که باعث حواس پرتی شما می‌شود مانند گوشی موبایل، تبلت و غیره را از محل کار خود دور نگه دارید. در شرکت‌های بزرگ، کارمندان فروش حق بردن وسایل الکترونیکی را ندارند و حتی در اتاقک‌های جدا شده می‌نشینند.

  1. صبور باشید و مؤدبانه رفتار کنید

توقع هر نوع رفتار غیرانسانی از مشتری باید داشته باشید. متأسفانه برخی از ادب حتی نامش را ندارند؛ اما شما باید خودتان را کنترل کنید و سعی کنید تا با آرامش به سؤالات او پاسخ دهید. البته این مسئله در هنگامی که مشتری قصد شکایت دارد، بیشتر از دیگر وقت‌ها باید در نظر گرفته شود. در حالت کلی توصیه می‌کنیم که با تمامی مشتریان مؤدبانه رفتار کنید. به هیچ وجه از الفاظ زشت استفاده نکرده و شوخی‌های نامناسب به ویژه با خانم‌ها هم نداشته باشید. هرچه سنگین‌تر رفتار کنید، مشتری راحت‌تر جذب شما می‌شود و به گفته‌های اعتماد بیشتری خواهد کرد.

  1. اطلاعات کامل داشته باشید

هر کسب‌وکاری از شاخه‌های متعددی تشکیل شده است. بعضی از این شاخه‌ها به حدی گسترده است که نمی‌توان کسی را پیدا کرد تا به همه آن‌ها مسلط شود. برای این منظور سعی کنید تا در یک حوزه کاملاً مسلط باشید تا بتوانید به تمامی یا حداکثر سؤالات مشتریان پاسخ دهید. مراقب باشید که اطلاعات کامل و با دقت و ریز به ریز بیان کنید. جلب اعتماد پشت تلفن خیلی سخت است، برای همین شما باید دادن اطلاعات کامل و دقیق از محصولات و خدمات خود باعث ایجاد حس اعتماد مشتری به برندتان شوید.

 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت آخر: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)

چطور از پیشنهادبا مهلت محدود برای فروش استفاده کنیم؟(توسط آگهی رایگان بقیمت)

سایت درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت

در مورد تبلیغات بیشتر بدانید.

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat