چگونه یک متن تبلیغاتی برای قالیشویی بنویسیم؟

چگونه یک متن تبلیغاتی برای قالیشویی بنویسیم؟

چگونه یک متن تبلیغاتی برای قالیشویی بنویسیم؟

اوایل فقط به صورت کاغذهای چسبان کوچک بر روی درب‌ها نصب می‌شد یا خود را از طریق تراکت از زیر درب خانه‌ها معرفی می‌کرد، بعد که تبلیغات کمی پیشرفته‌تر شد، تلویزیون را به عنوان بستری برای تبلیغ خدمات خود معرفی کرد و حالا هم از طریق اینترنت و سایت‌های آگهی رایگان و تبلیغات رایگان توانسته مشتریان زیادی را به دست بیاورید. بله قالیشویی را می‌گوییم. همان خدماتی که وقتی شما آن را می‌شنوید، یاد این عبارت مشترک بین همه تبلیغاتش می‌افتید: رول می بره و رول میاره!

چگونه یک متن تبلیغاتی برای قالیشویی بنویسیم؟

چگونه یک متن تبلیغاتی برای قالیشویی بنویسیم؟

در چند سال گذشته و با توجه به گسترش آپارتمان‌ها و کمبود مکان‌های باز مانند حیاط برای شستن فرش، استفاده از خدماتی مانند قالیشویی به خصوص در سطح شهرها افزایش چشمگیری داشته است که در ماه‌های نزدیک به عید، مقدار استفاده از این نوع خدمات به نقطه اوج خود می‌رسد. برای همین، صاحبان قالیشویی در این موقع ها به دنبال بهترین راه برای جذب مشتری بیشتر هستند و به عبارتی دیگر، این ماه‌ها عید قالیشویان است.

مهم‌ترین مشکلی که صاحبان قالیشویی با آن مواجه هستند، چگونگی جذب مشتری و نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب است. متأسفانه بسیاری از صاحبان با به کار بردن تکنیک‌های اشتباه، شانس دیده شدن خود را نسبت به بقیه کم می‌کنند. درسته که اگر خدمات شما با کیفیت باشد، با استفاده از بازاریابی دهان به دهان می‌توانید مشتری جذب کنید؛ اما این کار اول از همه نیازمند سپری شدن زمان زیادی است تا خاک کار خود را بخورید و دوم اینکه تبلیغات لازمه رشد یک شرکت و کسب‌وکار است. حتی شرکت بزرگ مانند سامسونگ، با اینکه این همه در صنعت خود حرفه ای هستند؛ اما باز هم هر ساله شاهد تبلیغات مختلف آن‌ها هستیم.

ما در این مقاله قصد داریم تا چگونگی نوشتن یک متن تبلیغاتی برای بخش قالیشویی بیان کنیم؛ اما قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم، ابتدا چند نکته را در چگونگی برنامه ریزی استراتژی تبلیغات بیان می‌کنیم.

نکات مهمی در انجام تبلیغات قالیشویی

  1. اول از همه باید موقعیت خود را در نظر بگیرید. مسلماً هیچ شخصی، فرش و قالی خود را به قالیشویی که در شهری دیگر قرار دارد یا در نقطه‌ای دور از شهر قرار گرفته، نمی‌دهد. برای اینکه باید علاوه بر پرداخت هزینه اضافی برای باربری، زمان زیادی را هم منتظر دریافت فرش خود بعد از تحویل بماند.

برای همین مهم است که تبلیغات خود را بیشتر بر روی محل نزدیک فعالیت خود متمرکز کنید. البته بیشتر قالیشویی ها در حومه شهر قرار دارند؛ اما مشتریان آن‌ها داخل شهر زندگی می‌کنند. پس برای همین نقاطی را انتخاب کنید که حمل‌ونقل فرش برای شما راحت‌تر از بقیه باشد.

  1. انواع روش‌های تبلیغاتی به روز را حتماً امتحان کنید. تا چند سال پیش، دیوارنویسی، تراکت و کاغذهای چسبان متداول‌ترین روش‌های تبلیغات یک قالیشویی بودند. هرچند این روش‌ها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و هنوز بازخورد خود را توانستند حفظ کنند؛ اما در همه نقاط شهر جوابگو نیست و بهتر است که روش‌های تبلیغاتی خود را به روز کنید. اینترنت و پیامک بهترین روش‌های تبلیغاتی به روز به خصوص در نزدیکی‌های سال نو است. امروزه بیشتر افراد با مراجعه به اینترنت و انجام جست‌وجو، قالیشویی معتبر نزدیک محل خود را پیدا می‌کنند.
  2. حتماً معتبر باشید؛ یعنی قبل از اینکه فعالیت خود را آغاز کنید، از اصناف قالیشویان مجوز فعالیت را دریافت کرده و نام شرکت خود را در سایت آن‌ها ثبت کنید. هیچ مشتری کالای باارزش خود مانند فرش را به یک قالیشویی که هیچ شناختی نسبت به آن ندارد، نمی‌دهد.
  3. از مواد با کیفیت و کارگران با تجربه در حمل‌ونقل استفاده کنید. البته این یک روش غیرمستقیم در تبلیغات است؛ اما اگر کیفیت کار شما خوب باشد، مشتریان قدیمی، برند شما را به فامیل و دوستان خود معرفی کرده و از این رو یک بازاریابی دهان به دهان انجام می‌شود. هرچند این یک روش طولانی و زمان‌بر است؛ اما مشتریان ثابتی را برای شما به وجود خواهد آورد.

نکات مهم در نوشتن متن آگهی برای قالیشویی


مقاله زیر را حتماً بخوانید

10 سوال اصلی در خصوص نوشتن متن تبلیغاتی که باید بدانید


اگر قصد نوشتن یک متن آگهی به خصوص در سایت تبلیغات رایگان را دارید، به کار بردن چند تکنیک به شما در افزایش بازدید و در نتیجه فروش کمک بسیاری خواهد کرد که این نکات شامل:

  • شرکت خود را کامل معرفی کنید. کاربران باید بدانند که با چه شرکتی طرف هستند. اسم کامل آن را بدانند. همچنین باید شماره مجوز فعالیت کسب شده از اتحادیه را قرار بدهید تا کاربران نسبت به قانونی بودن قالیشویی شما مطمئن شوند.
  • تمامی خدماتی را که در قالیشویی انجام می‌دهید، بنویسید. مسلماً کاربران با خدمات اصلی هر قالیشویی آشنا هستند؛ اما اینکه دقیقاً آن‌ها چه خدمات خاصی را ارائه می‌دهند، آشنا نمی‌باشند. این نکته به خصوص برای قالیشویانی که از تکنیک‌های خاصی برای تمیز کردن و از بین بردن انواع لکه‌های فرش استفاده می‌کنند، لازم و ضروری است.
  • زیاد ننویسید. متن تبلیغاتی در سایت‌های آگهی هر چه کوتاه‌تر باشد، کاربران را بیشتر به خواندن آن ترغیب می‌کند. به نوشتن جملات اضافی که هیچ ارتباطی با فعالیت شما نداشته و بیشتر متن را بیهوده زیاد می‌کند، بپرهیزید.
  • اطلاعات تماس خود را کامل بنویسید. منظور از اطلاعات تماس یعنی شماره دفتر، شماره موبایل، آدرس دفتر و آدرس کارخانه است تا هم ارتباط خود را مشتریان را بهتر کنید و هم باعث افزایش اعتماد آن‌ها شوید.
  • خلاقیت در نوشتن داشته باشید. داشتن خلاقیت در تبلیغات یک عنصر لازم و ضروری است و اگر فکر می‌کنید که اهل نوشتن متن تبلیغاتی خلاق نیستید، آن را به یک کاربلد بسپارید.
  • هدف خود را مشخص کنید. مسلماً هدف همه قالیشویان، افزایش رضایت مشتریان است؛ اما شما باید چیزی فراتر از آن را به مشتریان خود بدهید. اینکه چرا از مواد یا روش خاصی استفاده می‌کنید.
  • هیچگاه در نوشتن تبلیغات خود دروغ ننویسید یا به عبارتی دیگر لاف نزنید. این مسئله بیشتر باعث آسیب رساندن به وجهه کاری شما خواهد شد.
  • از تخفیفات ویژه در آگهی تبلیغات خود استفاده کنید. این تخفیفات می‌تواند شامل تعداد سفارش‌ها بالا و غیره باشد.
  • اصول نگارشی را رعایت کرده و متن را خوانا بنویسید. قرار نیست که شما انشا یا روزنامه بنویسید. انواع حالت‌های نوشتاری را در متن خود به کار ببرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب قالیشویی کلیک کنید.

معرفی 15 سایت قالیشویی خوب و معروف

مطالب مرتبط:

چگونه یک قالیشویی خوب ارزان انتخاب کنیم؟

قالیشویی – قالی شویی – فرش دست بافت – فرش ماشینی

 

منبع : سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat