لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

 

لوازم صوتی و تصویری یکی از تجهیزات بسیار مهم در میان لوازم خانگی و در واقع به نوعی کامل کننده  ی تجهیزات خانگی می باشند. با تغییر جهت زندگی به سمت مدرنیته و از آن مهم تر با اهمیت و پر رنگ شدن نقش رسانه در زندگی امروزی، لوازم صوتی و تصویری بخش جدا نشدنی لوازم خانگی و رفاهی در زندگی محسوب می شوند. تقریبا هیچکس نمی تواند یک روز زندگی بدون در اختیار داشتن تلویزیون، یا سایر تجهیزات این چنینی را تصور کند. و بدون شک برای ما که به زندگی مدرن و آمیخته به رسانه ها عادت کرده ایم، در صورت عدم وجودشان به مشکل بر خواهیم خورد و به طور کل برایمان کسل کننده خواهد بود.

لوازم صوتی و تصویری در حالت کلی شامل  موارد زیر می شوند:

  1. تلویزیون
  2. سینمای خانگی
  3. ساند بارها
  4. دستگاه پخش سی دی و دی وی دی
  5. پخش کننده های چند رسانه ای
  6. ویدیو پروژکتور
  7. هندزفری و هدست و میکروفون
  8. دستگاه پخش بلو ری Blu-Ray
  9. کنسول های بازی
  10. ضبط کننده های صدا
  11. آمپلی فایر
  12. اسپیکر ها
  13. گیرنده های صوتی و تصویری
لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

 

  • نکات مهم در خرید لوازم صوتی و تصویری

از آنجایی که لوازم صوتی و تصویری جز لوازم حساس و مهم در میان تجهیزات رفاهی منزل محسوب می شوند و معمولا قیمت آنها نیز طوری نیست که بتوان در بازه ی زمانی کوتاه مدت آنها را تعویض نمود، بنابراین بهتر است پیش از خرید آنها تمامی جوانب حایز اهمیت را در نظر بگیریم و سپس با توجه به نیاز و نوع کاربری مان، بهترین گزینه ها را میان گزینه های دیگر انتخاب نماییم.

یکی از فاکتور های بسیار مهم در خصوص خرید لوازم صوتی و تصویری مخصوصا تلویزیون یا سینمای خانگی در نظر گرفتن ابعاد خانه و تناسب ابعاد دستگاه مورد نظر با آن است. مسلما در یک خانه ی نسبتا کوچک سیستم های صوتی و تصویری بزرگ آزار دهنده خواهد شد. بنابراین بسیار مهم است بدانیم به عنوان یک تلویزیون 48 اینچی برای یک خانه ی کوچک یا متوسط زیاد مناسب نمی باشد، برای چنین خانه هایی بهتر است از تلویزیون های 40 یا 42 اینچی استفاده شود.

صنعت تلویزیون در ایران

منبع : سایت بقیمت