بورس تهران رکورد زد!

بورس تهران رکورد زد!

بورس تهران رکورد زد!

در بورس عموماً قیمت کالاهای اساسی مشخص می شود حال اگر بخواهیم عامیانه تر

بورس را برای شما معرفی کنیم باید بگویم به بورس کیف پول نیز گفته می شود. بورس

تنها راه ارتباطی بین خریدار و فروشنده است به اصطلاح می توانیم بگویم بورس نقش

واسطه گری را به وسیله آگهی رایگان ایفا می کند. زمانی که یک محصول قرار است قیمت

گذاری شود به شاخص بورس تهران توجه می شود و بر اساس آن تعین قیمت صورت

می گیرد.

بورس تهران رکورد زد!

بازار سهام

بر فرض قصد تعیین قیمت برای سکه، زمین، مغازه و یا حتی کالاهای خانگی را داریم به شاخص بورس در طی روز توجه می کنیم. سپس بر اساس آن قیمت نهایی تعین می شود حال اگر افزایش قیمت داشته باشیم مطمئناً با افزایش قیمت روبرو می شویم و اگر کاهش قیمت بورس را داشته باشیم با کاهش قیمت محصولات در بازار مواجه می شویم.

روزهای ابتدایی تابستان به دلیل خروج ایران از برنامه برجام شاهد افزایش شاخص کل بورس ایران بوده ایم. این امر در حالی صورت گرفت که قیمت سکه و دلار در ابتدای هفته در بازار آزاد از مرز هشت هزار تومان عبور کرد به طوری که در ساعت پایانی روز به سطح بالاتری که هشت هزار و پانصد تومان بود رسید و تعجب همگان را برانگیخت.

تزریق سود به دولت

با افزایش شاخص بورس در کشور شاهد ترزیق سود به دولت خواهیم بود، اگر تبلیغات رایگان به درستی صورت گرفته شود. این امر کمک قابل توجهی به چرخه اقتصادی کشور می کند به طوری که با افزایش شاخص بورس کل، معاملات اقتصادی بهتری در دولت صورت می گیرد.

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب کاهش شاخص بورس در کشور می شود سرمایه گذاری های غیر اصولی است. از آنجایی که این روزها حباب قیمتی سکه و دلار به خوبی مشهود است عده ای از افراد سود جو با خرید های غیر ضروری سکه سبب به وجود آوردن حباب در این حیطه کاری می شوند. به شکلی که مردم عامه سود بیشتر را در خرید سکه و دلار مشاهده می کنند و با خرید بی رویه سکه در بازار به رشد قیمت آن که حبابی بیش نیست کمک می کنند.

این امر سبب می شود که بازار بورس رونق اقتصادی چندانی همانند گذشته نداشته باشد، زیرا افراد با خرید سکه وجه نقد خود را به جای سرمایه گذاری کردن در سهام کشور به منظور بهتر شدن چرخه اقتصادی در قسمت خرید سکه صرف می کنند.

بورس تهران رکورد زد!

بازار سهام

همین امر سبب می شود که شاخص بورس در کشور با کاهش روبرو شده و قیمت سکه و دلار شاهد افزایش بی رویه و حبابی شکل باشد. به شکلی که در طی یک روز قیمت سکه بیش از چند بار نوسان و تغییر را مشاهده می کند.

دلایل غیر اقتصادی افزایش قیمت بورس چند روزی است که شاخص بورس در کشور با رشد چشم گیری روبرو شده است به شکلی که چیزی در حدود 20 واحد افزایش داشته است. این امر به این خاطر است که فعالان بورس اوراق بهادار تهران هنوز هم گوشه چشمی به معاملات صورت گرفته پیرو برنامه برجام دارند و همین امر سبب افزایش رشد شاخص بورس از نگاه غیر اقتصادی عنوان شده است.

این امر در حالی است که تأثیر اقتصادی رشد بورس کشور افزایش شاخص بورس پالایش نفت بندر عباس، نفت اصفهان و فولاد خوزستان در طی دو روز گذشته اعلام شده است. همین امر سبب تأثیر مثبت آن بر روی افزایش بورس کشور شده است که نقش تبلیغات رایگان در این راستا بی تأثیر نبوده است.

از سوی دیگر کارشناسان کاهش نرخ اوراق با درآمد ثابت و کاهش سود بانکی را علتی دیگر برای جذابیت شرکت های بورسی اعلام کرده اند. همچنین بانک ملی مرکزی و دولت به منظور کاهش نرخ سود بانکی اقداماتی را در دست اجرا دارند. تعدیل مناسب ارائه

شده از سمت شرکت های پالایشی و فولادی دلیل بارز تر رشد شاخص بورس در کشور عنوان شده است.

سکه و بازار در طی روزهای اخیر

با توجه به رشد قیمت دلار در طی روزهای گذشته بدون تردید تأثیر آن بر روی قیمت سکه نیز قابل مشاهده بوده است. با افزایش شاخص بورس این فلز گران بها به ثبات خود پایند نبود و به رقمی در حدود سه میلیون تومان نزدیک شد.

صف های طولانی صورت گرفته در بازار بورس تهران گواه از بی نظمی اقتصادی در کشور است. این امر در حالی که سران دولتی دست به اقدامات هوشمندانه و متفکرانه جدیدی زده اند. برای کاهش قیمت سکه در بازار آزاد از فروش سکه در بازار سیاه ممانعت به عمل آمد از همین رو با صرافی های متخلف برخورد جدی و قانونی صورت گرفت.

این امر در حالی اتفاق افتاد که با پیش فروش سکه به نرخ دولتی در صرافی های معتبر و تحت نظر دولت روبرو بودیم. یکی از بارزترین دلایل رشد قیمت سکه خارج از رشد شاخص بورس خرید غیر قانونی سکه توسط سود جویان اعلام شده است.

آن ها به منظور کسب سود بیشتر سکه های خریداری شده را برای افزایش و بازدهی بیشتر سود انبار کرده اند. همین امر سبب شده است که حباب قیمتی بسیار چشم گیری در بازار سکه به وجود بیاید.

نگاهی میان مدت و کوتاه مدت به شاخص بورس کارشناسان بر این باورند که این رشد در بازار بورس تهران از یک شیب ملایم برخوردار است. به شکلی که در کوتاه مدت همچنان با افزایش رشد شاخص بورس در بازار روبرو هستیم.

این امر به صورت جهشی و سریع ممکن نخواهد بود و همگان بر این باورند که به صورت تدریجی شاخص بورس فلزات و پتروشیمی بر روی روند افزایش بورس اثر خواهند گذاشت.

از سوی دیگر با از بین رفتن حباب صورت گرفته در بازار سیاه دلار و سکه به زودی شاهد ثبات قیمت در این حوزه نیز خواهیم بود. کارشناسان اعلام کرده اند شاخص بورس صنعت خودرو تغییر چشم گیری را مشاهده نخواهد کرد مگر اینکه در بازارهای صادراتی رشد چشم گیری از سمت و سوی تولید کنندگان داخلی مشاهده شود.

برای اطلاع بیشتر به مطلب تحلیل افزایش قیمت سکه مراجعه کنید.

برای اطلاع بیشتر به مطلب علت افزایش نرخ دلار چیست؟مراجعه کنید.

 

در پایان افزوده شده است که با افت زیادی در بازار شاخص بورس روبرو نخواهیم بود، زیرا تعدیل های مناسبی به منظور کنترل بازار بورس کشور از سمت تولید کنندگان داخلی و عوامل دولتی در درست اجرا است. با امید به اینکه تعدیل های مثبت صورت گرفته به جهت افزایش رشد شاخص بورس همچنان در کشور ادامه داشته باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار سهام  کلیک کنید.

 منبع : بورس تهران رکورد زد! : سایت: بقیمت

 آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان