مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

امروزه در دنیای ارز های دیجیتال، مفاهیم زیاد و مهمی تبادل می شود. دامیننس تتر لحظه ای، از جمله مفاهیم و موضوعاتی می باشد که در دنیای ارز های دیجیتالی رد و بدل می شود و یک تریدر باید از مفهوم آن به دقت باخبر شود. اگر تاکنون در بازار ارز های دیجیتال فعالیت داشته اید، حتما با ارز دیجیتالی به نام تتر آشنایی دارید. این ارز دیجیتال که به صورت استیبل کوین شناخته می شود، برای تبادل پول در بازار ارز دیجیتال استفاده می شود.

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

 

تتر، قدیمی ترین استیبل کوین موجود در بازار ارز دیجیتال می باشد.

حال با این تفاسیر، می خواهیم در این مطلب به بررسی دامیننس تتر لحظه ای بپردازیم و مفاهیم پیرامون آن را از صفر تا صد بررسی کنیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید در دنیای ارز های دیجیتالی فعالیت داشته باشید و مفاهیم موجود در این بازار را به صورت جامع و دقیق آموزش ببینید.

تتر ( Tether ) چیست؟

برای بررسی دامیننس تتر لحظه ای، ابتدا باید با مفهوم تتر، این استیبل کوین موجود در بازار ارز های دیجیتالی آشنا شویم. استیبل کوین ها، برای مقابله با هرگونه نوسانات قیمتی در بازار ارز دیجیتالی ساخته شده اند و توسط دارایی دیگری، پشتیبانی می شوند. در واقع این مفهوم بدین معناست که استیبل کوین ها در طول زمان دچار افت یا افزایش ارزش نمی شوند و در طول زمان به صورت ثابت در بازار حضور دارند. تتر با نماد USDT در بازار های مالی مبادله می شود و به معنای یک دلار آمریکا است. بنابراین تریدرها می توانند از این دارایی برای خرید سایر ارز های دیجیتال استفاده کنند. تتر برای نخستین بار در سال 2012 معرفی شد و به صورت رسمی در سال 2015 توسط صرافی بیت فینکس وارد بازار ارز های دیجیتال شد.

تتر در بازار ارز دیجیتال، بدین صورت کار می کند که هر شخصی متناسب با مقدار تتری که دارد، می تواند در بازار های مالی اقدام به خرید و فروش نماید. بر روی این استیبل کوین، بلاکچین های مختلفی از جمله اومنی، اتریوم، ترون و ایاس راه اندازی شده است. در این زمینه، بسیار مهم است که در صورت ارسال این استیبل کوین، حتما بلاکچین مورد نظر را به درستی انتخاب نمایید تا دارایی شما در خطر از بین رفتن قرار نگیرد.

آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان در 2023

مزایا و معایب تتر ( Tether ) چیست؟

در این بخش از مطلب دامیننس تتر لحظه ای، می خواهیم مزایای تتر را بررسی کنیم. این استیبل کوین، قدیمی ترین و با سابقه ترین ارزی است که در دنیای ارز های دیجیتال وجود دارد. بنابراین می توان اعتماد و اطمینان زیادی به آن داشت. دومین مزیت این ارز، لیست شدن در بسیاری از صرافی ها است. در نتیجه بسیاری از تریدر ها در سراسر جهان و در انواع صرافی ها برای در امان ماندن از ریزش ها و سقوط های ناگهانی بازار ارز دیجیتال، از تتر به عنوان پوششی در جهت حفظ ارزش دارایی خود استفاده می کنند. مورد سوم از مزیت های تتر، شفافیت هایی می باشد که این ارز دیجیتال با خود به همراه دارد. در سالیان گذشته، تتر چندین بار برای افزایش اعتماد بین مشتریان خود، جزئیات حساب های دوره ای خود را منتشر کرده است که نشان از شفافیت مناسبی می باشد که این استیبل کوین دارد.

در مقابل مزیت هایی که تتر دارد، معایبی نیز در انتظار این استیبل کوین می باشد. هک و از دست رفتن 31 میلیون دلار تتر، ضربه ای سخت به اعتبار آن زده است. در واقع بسیاری از کاربران و استفاده کنندگان این ارز دیجیتال، به دلیل اعتمادی که دارند و مصونیت از افت ارزش، این استیبل کوین را خریداری می کنند. در گذشته این استیبل کوین چند بار هک شد و مقدار زیادی از تتر های موجود به سرقت رفت.

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

 

نمایی از بخش دامیننس تتر با نماد USDT.D در تریدینگ ویو.

دامیننس تتر لحظه ای چیست؟

در این بخش از مقاله، به اصلی ترین بخش آن می رسیم. می خواهیم بدانیم دامیننس تتر لحظه ای چه می باشد و در بازار ارز های دیجیتال چه کاربردی دارد. دامیننس ( Dominance ) در لغت به معنای تسلط است. به طور کلی در بازار ارز های دیجیتال هرگاه صحبت از دامیننس می شود، منظور این است که چه مقدار یا میزان از نقدینگی موجود در بازار ارز های دیجیتال، مربوط به ارز دیجیتال مورد بررسی می باشد. به عنوان مثال اگر می خواهیم بررسی کنیم دامیننس لحظه ای تتر چه مقدار است، یعنی می خواهیم بررسی کنیم در حال حاضر چه مقدار از نقدینگی موجود در بازار ارز های دیجیتالی، درون این استیبل کوین قرار دارد. به عنوان مثال در اوایل سال 2023، مقدار دامیننس تتر لحظه ای، 8.5 درصد بود. این موضوع بدین معناست که 8.5 درصد از مقدار نقدینگی موجود در بازار، درون تتر گنجانده شده است.

برای اینکه بتوانید دامیننس تتر لحظه ای را بدست بیاورید، می‌توانید از سایت های زیادی کمک بگیرید. تریدینگ ویو و کوین مارکت کپ، نمونه ای از این سایت ها می باشد که به صورت کاملا دقیق و شفاف، این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

پیش‌بینی ارز سولانا در سال 2023

دامیننس تتر لحظه ای چه فایده ای در معاملات دارد؟

شاید از بخش توضیحات دامیننس تتر لحظه ای، بخش فایده ی آن حائز اهمیت بیشتری باشد. در واقع می خواهیم بدانیم اگر مقدار این متغیر را داشته باشیم، چگونه می توانیم معامله ی خود را مدیریت کنیم و به طور کلی چه فایده ای از طریق دانستن این موضوع به تریدر می رسد. بررسی دقیق و روزانه دامیننس تتر، می تواند به تریدر کمک های فراوانی کند. در واقع دانستن این موضوع، در وهله اول باعث می شود روند کلی بررسی بازار به صورت دقیق تر و شفاف تری مورد آزمون قرار بگیرد. با بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیده ایم که هر گاه دامیننس تتر در مسیر افزایش و رشد قرار بگیرد، قیمت دیگر ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین، روند کاهشی را پیش می گیرند. همچنین در زمانی که دامیننس تتر کاهش پیدا کند، سایر ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، مسیر صعودی را می پیمایند.

بررسی علت این موضوع بسیار ساده است. همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، استیبل کوین ها مانند تتر، برای ایجاد حفاظی از ضرر و زیان های سقوط بازار ارز دیجیتال می باشد. بنابراین هرگاه میزان ذخایر موجود در این دارایی و دیگر استیبل کوین ها افزایش یابد، بدین معنا می باشد که تریدر ها با بررسی هایی که انجام داده اند، متوجه بازار نزولی یا خرسی شده اند و دارایی های خود را به ارز های استیبل کوین مانند تتر، منتقل کرده اند. از طرفی هرگاه ذخایر موجود در این استیبل کوین ها رو به کاهش باشد، بدین معنا می باشد که روند مثبت شناسایی شده و دارایی ها وارد سایر ارز های دیجیتال شده است.

چگونه می توانیم به دامیننس تتر لحظه ای در تریدینگ ویو دسترسی داشته باشیم؟

تریدینگ ویو یک بستر بسیار معروف و مورد استفاده توسط تریدر ها می باشد. از این رو بسیاری از افراد این مجموعه را برای بررسی و تحلیل های خود استفاده می کنند؛ بنابراین مهم است که دامیننس تتر لحظه ای را در تریدینگ ویو مورد بررسی قرار دهیم. برای دسترسی به نماد این دارایی، کافیست وارد صفحه تحلیل گری خود در تریدینگ ویو شوید. حال لازم است در بخش جستجو، نماد USDT.D را جستجو نمایید. این نماد دامیننس تتر می باشد. با کلیک روی این عنوان، صفحه مربوط به دامیننس تتر باز می شود و شما می توانید از طریق نمودار و چارت آن، بررسی های لازم را انجام دهید و اطلاعات مفید و ارزشمندی را از آن تهیه نمایید.

 

کپی تریدینگ چیست؟

بررسی روابط بین دامیننس تتر لحظه ای با سایر ارز های دیجیتالی

برای اینکه بهتر با مفهوم دامیننس تتر لحظه ای آشنا شویم، می خواهیم روابطی که بین این دارایی با سایر ارز های دیجیتال وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا باید بگوییم که دامیننس تنها به تتر مربوط نمی شود و تمام ارز های دیجیتالی از این مفهوم برخوردارند. به عنوان مثال بیت کوین نیز دامیننس دارد و می توان روی آن، تحلیل های مورد نظر را انجام داد. در این بخش می خواهیم یک مقایسه جالب و البته مفید در این رابطه به شما عرضه کنیم. هنگامی که دامیننس ها افزایشی یا کاهشی می شوند، چندین مفهوم را می توان از بازار استخراج کرد. در ادامه با این مفاهیم آشنا می شویم.

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

مفهوم دامیننس لحظه ای و تتر

بررسی همبستگی میان دامیننس با سایر متغیر ها، می تواند بسیار کاربردی باشد.

  • اگر دامیننس بیت کوین روند صعودی داشته باشد، دامیننس تتر نیز صعودی باشد، قیمت بیت کوین نیز افزایشی باشد، در نتیجه سایر ارز های دیجیتال نزولی و به طور کلی بازار ارز دیجیتال، نزولی خواهد بود.
  • اگر دامیننس بیت کوین روند صعودی داشته باشد، دامیننس تتر روند نزولی داشته باشد و قیمت بیت کوین نیز افزایشی باشد، قیمت سایر ارز ها و به طور کلی بازار ارز دیجیتال، دارای روند نزولی خواهند بود.
  • اگر دامیننس بیت کوین روند صعودی داشته باشد، دامیننس تتر روند نزولی داشته باشد و قیمت بیت کوین نزولی باشد، سایر ارز های دیجیتالی و به طور کلی بازار ارز های دیجیتال، روند صعودی خواهد داشت.
  • اگر دامیننس بیت کوین در حال افزایش باشد، دامیننس تتر در حال کاهش باشد، قیمت بیت کوین نیز در حال افزایش باشد، ممکن است سایر ارز های دیجیتالی و بازار ارز دیجیتال نیز دارای روند صعودی باشند.
  • مورد آخر، مربوط به حالتی می باشد که دامیننس بیت کوین روند نزولی داشته باشد، دامیننس تتر روند صعودی داشته باشد، قیمت بیت کوین روند نزولی داشته باشد، ارز های دیجیتال و بازار ارز دیجیتال دارای روند نزولی می باشند.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

bgheimat.com