لایحه دفاعیه تحصیل مال نامشروع

لایحه دفاعیه تحصیل مال نامشروع

لایحه دفاعیه تحصیل مال نامشروع

 

جرم تحصیل مال نامشروع یکی از جرایم علیه اموال است و به معنی کسب درآمد (مال یا وجه)از راه‌های غیرقانونی و غیرشرعی می باشد و از جمله جرایمی است که برای دفاع و رفع اتهام از آن نیاز به تنظیم لایحه دفاعیه حرفه ای دارید.

موضوع جرم تحصیل مال نامشروع، هر نوع پول یا مالی اعم از اموال منقول و غیرمنقول، اسناد و مدارک، وجه نقد، حواله، اوراق بهادار و… می باشد.

طریقه تحصیل مال در این جرم باید نامشروع باشد بنابراین عمل مرتکب این جرم در تحصیل یا به دست آوردن مال باید متضمن نوعی فریب‌کاری و مانور متقلبانه باشد.

لایحه دفاعیه تحصیل مال نامشروع

لایحه دفاعیه تحصیل مال نامشروع

 

مجازات جرم تحصیل مال نامشروع چیست؟

ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مجازات جرم تحصیل مال نامشروع را چنین مقرر کرده است:

هر کس به نحوی از انحاء امتیازاتی را که به اشخاص خاص به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می گردد، نظیر جواز صادرات و واردات و آنچه عرفا موافقت اصولی گفته می شود، در معرض خرید و فروش قرار دهد و یا از آن سوءاستفاده نماید و یا در توزیع کالاهایی که مقرر بوده طبق ضوابطی توزیع نماید مرتکب تقلب شود و یا بطور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، مجرم محسوب و علاوه بر رد اصل مال به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال بدست آمده محکوم خواهد شد.

شکایت از جرم تحصیل مال نامشروع

برای شکایت از جرم تحصیل مال نامشروع باید با در دست داشتن لایحه دفاعیه قوی که توسط یک فرد متخصص حقوقی تنظیم شده است به دادگاه کیفری مراجعه شود و با ارائه شکواییه و دلایل و مدارک اثبات جرم و تقدیم لایحه دفاعیه از دادگاه کیفری تقاضای رسیدگی کرد.

blank

مصادیق تحصیل مال از طریق نامشروع

قانونگذار علاوه بر تحصیل مال از طریق نامشروع به موارد دیگر نیز عنوان مجرمانه بخشیده که شامل موارد ذیر می شود:

۱- در معرض خرید و فروش قرار دادن امتیازات نظیر واردات و صادرات

۲- سوءاستفاده از امتیازات مخصوص اشخاص با شرایط خاص از قبیل جواز صادرات و واردات و آنچه عرفاً موافقت اصولی گفته می شود.

۳- تقلب در توزیع کالاهایی که مقرر بوده طبق ضوابطی توزیع گردد.

برخی از حقوقدانان موارد مذکور را مصداق جرم تحصیل از طریق نامشروع می دانند.

چگونگی تنظیم لایحه دفاعیه جعل سند عادی

برای تنظیم لایحه دفاعیه جعل اسناد لازم است فرد حقوقی متخصصی در این حوزه اقدام به تنظیم لایحه نماید مستندات قانونی، رویه قضایی، نظرات مشورتی، مدارک ، شواهد و دلایل اثبات جرم باید ضمیمه لایحه شده و تقدیم دادگاه گردد.

برای تنظیم لایحه دفاعیه جعل اسناد توصیه می‌کنیم از مشاوران و وکلای متخصص آنی مشاور در این حوزه مشاوره دریافت کنید و با یک لایحه قوی ادعای خود را در دادگاه ثابت و به حقوق قانونی خود برسید.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

bgheimat.com