تعرفه ۱۴۰۲ سالن های زیبایی چقدر است؟

تعرفه ۱۴۰۲ سالن های زیبایی چقدر است؟

تعرفه ۱۴۰۲ سالن های زیبایی چقدر است؟

سالن های زیبایی از مشاغل پردرآمد و پررونق هستند که در آن ها خدمات مختلفی ارائه می شود. بسته به کیفیت خدمات و محصولات، قیمت ها و تعرفه های متفاوتی برای مشتریان در نظر گرفته می شود. بسیاری از سالن های زیبایی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند و معمولا از محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی درجه یک و باکیفیت استفاده می کنند. از این رو ممکن است در برخی موارد قیمت های پیشنهادی آن ها کمی بیشتر از دیگر سالن های آرایشی باشد که البته این موضوع با توجه به سطح بالای خدمات زیبایی، کاملا قابل توجیه است. اما لیست قیمت ها برای تمامی آرایشگاه ها در ورود به سال جدید همراه با تغییراتی است. اگر می خواهید بدانید تعرفه 1402 سالن های زیبایی چقدر است، در ادامه با ما همراه باشید.

تعرفه ۱۴۰۲ سالن های زیبایی چقدر است؟

تعرفه ۱۴۰۲ سالن های زیبایی چقدر است؟

تعرفه سالن های زیبایی

یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت سالن های زیبایی، رعایت اصول قیمت گذاری برای خدمات زیبایی است. در واقع مدیرانی که وظیفه هدایت و مدیریت سالن های آرایشی را بر عهده دارند، می بایست به این موضوع اهمیت بسیار زیادی دهند و نظارت خوبی روی تعرفه های در نظر گرفته شده داشته باشند. هر آرایشگاهی با توجه به یک سری پارامترهای خاص، لیست قیمت خدمات خود را تعیین می کند.

نحوه قیمت گذاری روی خدمات سالن زیبایی یک نوع ارزش گذاری برای سالن محسوب می شود. در واقع مسئولین مربوطه به مشتریان خود می گویند که ارزش خدمات آن ها به چه میزانی است. تعرفه سالن های زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • هزینه در نظر گرفته شده برای خرید و تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی
  • هزینه تهیه لوازم جانبی از جمله انواع ملحفه یکبار مصرف، کلاه یکبار مصرف، نرم کننده های مو و…
  • تورم حاکم در بازار که باعث افزایش قیمت لوازم آرایشی می شود.
  • کیفیت و استاندارد لوازم آرایشی و…

معمولا قیمت های پیشنهادی سالن های زیبایی هر ساله همراه با تغییراتی است. بنابراین مشتریان می بایست در ورود به سال جدید، برای دریافت خدمات مورد نظر خود، هزینه بیشتری بپردازند. این افزایش قیمت ها زیر نظر اتحادیه آرایشگاه ها انجام می شود. این اتحادیه هر ساله چیزی حدود دو الی پنج درصد به تعرفه خدمات آرایشی می افزاید. البته افزایش تعرفه 1402 سالن های زیبایی برای هر آرایشگاه و لاین آرایشی متفاوت است.

برخی افراد تمایل دارند تا برای حمایت از مشتریان خود، افزایش قیمت کمتری داشته باشند و برخی نیز به دلیل تورم و افزایش قیمت محصولات آرایشی به ناچار، هزینه های بیشتری از مشتریان درخواست می کنند. تعرفه 1402 در سالن های زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توانیم به طور دقیق تعیین کنیم که این قیمت ها به چه میزان افزایش پیدا می کنند. به عنوان مثال؛ تعرفه آرایش عروس در سال 1402، بسته به موارد زیر است:

  • انتخاب سبک آرایش و پکیج مورد نظر عروس
  • انتخاب رنگ مو و کیفیت رنگ
  • تجربه، سابقه و میزان مهارت آرایشگر
  • مکان سالن آرایشی
  • میزان ماندگاری آرایش
  • کیفیت لوازم آرایشی استفاده شده و برند تولیدکننده محصولات
  • تاریخ و زمان عروسی که در برخی از ایام سال و مناسبت های خاص افزایش پیدا می کند.

استعلام قیمت خدمات سالن های زیبایی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، قیمت های ارائه شده به مشتریان برای هر سالن زیبایی متفاوت است. از این رو اگر قصد دارید تا از خدمات یک مرکز آرایشی بهره مند شوید، بهتر است پیش از هر کاری لیست قیمت های آن را مورد بررسی قرار دهید. راه های مختلفی برای استعلام قیمت خدمات سالن های زیبایی وجود دارد.

یکی از این روش ها مراجعه به سایت های آنلاین است. این سایت ها معرفی کاملی در خصوص خدمات زیبایی داشته و تعرفه هر کدام از این خدمات را به طور دقیق به کاربران ارائه می کنند. بسیاری از سالن های آرایشی نیز صفحاتی در فضای مجازی همچون اینستاگرام دارند. شما می توانید از طریق دنبال کردن این صفحات و پیام دادن به آن ها، از لیست قیمت ها مطلع شوید. سالن های آرایشی معمولا در قیمت گذاری خدمات خود از 4 تکنیک اصلی بهره می برند که در بخش بعدی با این 4 تکنیک آشنا می شویم.

تکنیک های قیمت گذاری خدمات زیبایی

مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های قیمت گذاری که هر سالن زیبایی از آن ها بهره می برد به شرح زیر هستند:

  • میزان تقاضا: معمولا سالن های زیبایی به طور مرتب در حال نظارت و آنالیز بازار هستند. آن ها تلاش می کنند تا همیشه بروز بوده و از نیاز مشتریان خود آگاه شوند. بنابراین بیشترین خدماتی که از سوی مشتریان مورد توجه قرار می گیرند را انتخاب کرده و با تمرکز روی این خدمات و قیمت گذاری روی آن ها، سعی در جذب بیشتر مشتریان دارند.
  • قیمت گذاری هیجانی: این شیوه قیمت گذاری مربوط به آفرها و تخفیفاتی است که سالن های آرایشی برای به هیجان درآوردن مشتریان از آن استفاده می کنند.
  • قیمت گذاری روانی: برخی از سالن های آرایشی با در نظر گرفتن قیمت های غیر رند سعی می کنند تا توجه مشتریان را به خود جلب کنند. به عنوان نمونه، هزینه اکستنشن مژه به جای 400 هزارتومان با قیمت 395 هزار تومان به مشتریان ارائه می شود تا آن ها بر این باور باشند که هزینه بسیار کمتری پرداخت می کنند.
  • قیمت گذاری اضافی: برخی از آرایشگاه برای خدمات اصلی خود قیمت های تقریبا پایینی پیشنهاد می دهند تا از این طریق مشتریان به سوی آن ها جذب شوند. سپس با ارائه خدمات جانبی سعی می کنند تا توجه افراد را بیشتر جلب کرده و از این طریق درآمدزایی بیشتری خواهند داشت.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

bgheimat.com