بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

گرجستان کشوری دیدنی در ناحیه قفقاز است که آب و هوایی بسیار خوب و کوهستانی دارد. این کشور با دریای سیاه در ارتباط است و در شمال گرجستان کشور روسیه قرار گرفته است. پایتخت این کشور تفلیس محسوب می‌شود. این کشور دو ناحیه آسیایی و اروپایی دارد و بخشی از هر دو قاره به حساب می‌آید. اکثریت مردم گرجستانی مسیحی و ارتدکس هستند و در آنجا تعداد زیادی کلیسا و صومعه تاریخی و دیدنی وجود دارد. بیش از 80 درصد مساحت کشور گرجستان تشکیل شده از نواهی کوهستانی و تپه‌ها است. برای سفر به این کشور می‌توانی به پایتخت آنجا یعنی تفلیس و یا شهر زیبای باتومی که در کنار دریای سیاه قرار گرفته سفر کرد. از شهر تفلیس یا باتومی به راحتی می‌توان به گردشهای طبیعت گردی و تورهای گردشگری طبیعت گردی رفت و نقاط دیدنی داخل خاک گرجستان را مشاهده کرد. این کشور شامل شهرها و روستاهای دیدنی با جاذبه‌های گردشگری بسیار هستند. آنجا می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت و هوای بسیار عالی از غذاهای محلی خوشمزه و عالی هم میل کنید. برای اقامت در شهر تفلیس می‌توانید در هتل‌های 5 ستاره تفلیس اقامت داشته باشید. تور گردشگری باتومی یکی از تورهای محبوب میان ایرانیان محسوب می‌شود و بسیاری آنجا را برای سفر در زمان تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. در ادامه به جاذبه‌های مختلف طبیعی کشور گرجستان خواهیم پرداخت و تعدادی از بهترین نقاط دیدنی و بکر این کشور را به شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

سواحل باتومی گرجستان

اگر به شهر باتومی در تور گرجستان سفر کردید حتماً باید به سواحل این شهر سر بزنید آنجا شامل نقاط دیدنی بسیار است. ماسه‌های آنجا بسیار عالی بوده و حتی خواص درمانی و سلامتی برای پوست دارد. سواحل باتومی شامل ساحل شهر، ساحل اورکی، ساحل کواریاتی، ساحل گونیو، ساحل سارپی و ساحل گرین پارادایز می‌شوند. معروف‌ترین ساحل شهر باتومی ساحل شهر بوده که خط ساحلی 7 کیلومتری دارد و شامل امکاناتی کامل برای تفریح می‌شود. در آنجا می‌توانید تخت آفتابگیر اجاره کنید یا چتر اجاره کنید. در اطراف این ساحل کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و همچنین فروشگاه برای خرید وجود دارد. از سواحل زیبای این شهر هم باید به ساحل اورکی اشاره کرد که در 50 کیلومتری شهر باتومی قرار گرفته است و دارای شن‌های بسیار خوب و آبی شفاف و صاف است. در آنجا امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری وجود دارد.

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

پارک ریکه تفلیس گرجستان

به گزارش سفر باتو ، یکی از نقاط دیدنی طبیعی در شهر تفلیس پارک ریکه است. آنجا پارکی بسیار زیبا و بزرگ است که شامل انواع امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری می‌شود. در آنجا می‌توانید پیاده روی کرده و فواره‌ها و حوض زیبای این پارک را مشاهده کنید. برای کودکان آنجا زمین بازی وجود دارد و می‌توانند از صخره‌های مصنوعی سنگی بالا بروند. انواع مراسم‌های مختلف در این پارک در طول سال برگزار می‌گردد و می‌توانید در آنجا به خرید از غرفه‌های مختلف یا خرید نوشیدنی و غذاهای محلی در بعضی جشن‌ها بپردازید. در بخش جنوبی پارک می‌توانید سوار تله کابین شوید و به قلعه ناریکلا سر بزنید.

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

دریاچه لاکپشت تفلیس گرجستان

در شهر تفلیس یک دریاچه وجود دارد که به نام دریاچه لاکپشت شناخته می‌شود آنجا یکی از نواحی طبیعی در تفلیس است که می‌توانید در آنجا به تفریح بپردازید و سوار تله کابین شوید و یا به قایق سواری و تفریحات آبی بپردازید. در اطراف این دریاچه تفرجگاه‌های مختلف وجود دارد و در آنجا مراسم و جشنواره‌های مختلفی هر ساله برگزار می‌گردد. در اطراف این دریاچه می‌توانید به دوچرخه سواری و پیاده روی پرداخت و از مناظر و هوای عالی لذت برد.

بهترین نقاط دیدنی طبیعی در سفر به یادماندنی به گرجستان

باغ گیاه‌شناسی باتومی گرجستان

در شهر باتومی یک باغ گیاه شناسی بسیار بزرگ با هزاران گونه مختلف از گیاهان وجود دارد. این باغ زیبا 107 هکتار مساحت دارد و در دوران حکومت شوروی در آنجا ساخته شده است و تا به امروز به شکل بسیار عالی نگهداری می‌شود. در آنجا می‌توانید از زیبایی‌های این مکان استفاده کنید و از گیاهان و گل‌های زیبا دیدن فرمایید. در این باغ پروانه‌ها و پرندگان زیبا هم وجود دارند و بهترین نقطه برای عکاسی و ثبت لحظات در باتومی است.

شهرچیاتورا گرجستان

یکی از زیبا‌ترین شهرهای گرجستان که در میان طبیعت کوهستانی و زیبا واقع شده است شهر چیاتورا است. این شهر دارای معادن منگنز بوده و شامل مناقط سرسبز و صخره‌های بلند می‌شود. در آنجا یک کلیسا وجود دارد که بر روی یک صخره در ارتفاع بالا واقع شده است که باید با استفاده از هزاران پله به بالای آنجا رفت و البته می‌توان از دیدن مناظر آنجا لذت برد. این منطقه برای کوه نوردی، پیاده روی و ورزشهای مختلف کوهستانی بسیار مناسب بوده و در آنجا می‌توان در جنگل‌ها به گردشگ پرداخت و از دیدن مناطق بکر و زیبای آنجا شگفت زده شد که شامل آبشارها، غارها، رودخانه‌ها و حوضچه‌های مختلف می‌شود. آنجا پر از دره‌های دیدنی و جالب است که در میان کوه‌ها و صخره ‌های این منطقه قرار گرفته اند.

bgheimat.com