از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

بازار شناور پاتایا یکی از دیدنی ترین مناظر این شهر است . این بازار در زمینی به مساحت یکصد هزار متر مربع ساخته شده و از چهار بخش مختلف تشکیل شده که در هر کدام از آنها اجناسی خاص به فروش می رسد. بسیاری از اغذیه ‌فروش‌ های محلی، میوه ‌‌فروش‌ ها، همچنین سوغاتی ‌فروشان ‌و فروشنده‌های آثار هنری، اجناس خود را در این محل عرضه می‌کنند. همچنین به هنگام بعدازظهر ، نمایشهای جالبی توسط بومیان برگزار می گردد که به جذابیت این بازار افزوده است . گردشگران اغلب برای تماشای نحوه زندگی این مردمان و نحوه زندگی ساکنین حاشیه‌ رودخانه، قایقی را کرایه کرده و به‌ همراه یک راهنما دل به آب می زنند . این قایق‌ ها ظرفیت نشستن چهار نفر را دارد و شما را به مدت سی دقیقه در طول رودخانه می گرداند و در ازای آن مبلغ نسبتا کمی دریافت می گردد.

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

گذر از میان خانه‌ های چوبی و تماشای مردم محلی منظره به یادماندنی در تور تایلند خواهد بود . محور اصلی این بازار حول مواد غذایی و خوراکی می گردد و انواع محصولات کشاورزی و باغی تازه و با کیفیت روزانه در اینجا عرضه می گردد در کنار آن انوع متنوع غذاها و دسرهای خوشمزه تایلند در این بازار یافت می‌ گردد که پیشنهاد می کنیم برخی از آنها را امتحان کنید. سوپ نودل، پدتای (نودل برنج سرخ‌شده)، کانوم جین (ورمیشل برنج)، کانوم کروک (پنکیک نارگیل)، فوی‌تونگ (رشته‌های طلایی که از تخم‌مرغ، شکر و شیره تهیه می‌شود)، تونگ‌ییپ (زرده‌ی تخم‌مرغ شیرین‌شده) و … ازجمله خوراکی‌های معروفی هستند که اتفاقا با ذائقه ما ایرانیان نیز هماهنگ است و می‌توانید در این بازار تهیه کنید . در کنار اینهمه خوردنی لذیذ انواع کارت ‌پستال های زیبا ، صنایع دستی تایلندی و اسباب‌ بازی‌ های کهن این منطقه که از چوب و فلز ساخته شده اند  نیز در این بازار دیده می شود .

با گردش در این منطقه از جاذبه‌های تفریحی متنوع بازار شناور لذت خواهید برد  از این میان موزه‌‌ آثار حکاکی‌ شده‌ چوبی و گالری عکاسی جالب و سرگرم کننده است. گفتنی است هر روز در این بازار نمایش‌ های شاد و بسیار جالبی برگزار می گردد که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. این نمایش های خیابانی رایگان هستند و فرهنگ نقاط مختلف تایلند را به بازدیدکنندگان نشان می‌ دهند. این بازار در جاده ا‌ی به نام سوخومویت قرار دارد ، و تقریبا دو کیلومتر بعد از دنیای زیر آب پاتایا و در مسیر ساتاهیپ قرار گرفته است.

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

از بازار شناور پاتایا تا معبد وات فرا یایی

معبد وات فرا یایی – پاتایا

به گزارش سفر باتو ، معبد باشکوه و زیبایی وات فرا یایی که مجسمه‌ طلایی رنگ بودا با هجده متر ارتفاع در ورودی آن جلوه گری می نماید ، در بالاترین نقطه‌ تپه ا‌ی به نام پراتومناک ، و مابین ساحل پاتایا و ساحل جومتین قرار دارد . جالب است بدانید این مجسمه‌ بودا ، بزرگ‌ترین مجسمه در این منطقه است و به یکی از دیدنی های این شهر تبدیل شده است. این معبد در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شده است و در آن زمان شهر پاتایا تنها یک روستای کوچک بود که اغلب ساکنین آن ماهیگیر بودند . علاوه ‌بر گردشگران بیشماری که روزانه برای بازدید به این منطقه می آیند، افراد بومی نیز برای عبادت به این معبد آمده و به دعا مشغول می شوند . با اینکه این منطقه کمی شلوغ و پر هیاهو ست اما تاج ‌های زیبای گل و بوی عطر عود شما را به ادامه مسیر ترغیب می‌ نماید و در این حین شاهد تماشای مجسمه‌ های کوچک‌ تر بودا خواهید بود که هریک دارای زیبایی های منحصر بفردی است . البته طبیعت اطراف این معبد بسیار شگفت انگیز و زیباست و مناظری از ساحل جومتین و عمارت کلاه‌فرنگی (با نوع خاصی از معماری) که با موزاییک ‌های رنگ ‌شده بر روی دیوار تزئین گشته بسیار دیدنی و سرگرم کننده خواهد بود.

همه جای این معبد دیدنی است و ریزه کاری های هنرمندانه آن شما را به وجد خواهد آورد. نرده‌ های اطراف راه‌ پله‌هایی که به داخل معبد منتهی می گردد ، به‌ شکل چند اژدهای طلایی طراحی شده‌‌ و جلوه‌ چشم ‌نوازی دارد. در پایین این راه ‌پله ، تندیس مارهای افسانه‌ ای هفت‌ سر به نام «ناگاس» به چشم می خورد که از دهان اژدهایان بیرون آمده ‌اند. و در بالای راه‌ پله ، گردشگران می ‌توانند از مجسمه‌ های مختلف بودا که در حالت‌ های مختلف مانند (نشسته، خوابیده و ایستاده)ساخته شده عکس بگیرند. جالب است بدانید حالات‌ مختلف این مجسمه ‌ها نشان‌ دهنده‌ روزهای هفته هستند . گفتنی است در تایلند دانستن روز تولد فرد اهمیت بسیاری دارد و میان روز تولد فرد و حالت مجسمه‌ های بودا ارتباط خاصی وجود خواهد داشت که باید به آن احترام گذاشت . گفتنی است بازدید از این معبد به کمی پیاده ‌روی نیاز دارد، پس قبل از حرکت لباس و کفش راحت به تن نمایید .

در این مسیر و پیش از رسیدن به بالای تپه ، فروشنده‌گانی را خواهید دید که پرندگان کوچکی را در یک قفس می‌فروشند و میتوانید با خریدن این پرنده‌ها و آزاد کردن‌ آنها کارمای مثبت یا همان نیروی مثبت کائنات را به‌ دست خود جذب نمایید .

bgheimat.com