آشنایی با انواع بست و گوشه و کاربرد آن‌ها

آشنایی با انواع بست و گوشه و کاربرد آن‌ها

آشنایی با انواع بست و گوشه و کاربرد آن‌ها

بست و گوشه، قطعه یا قطعاتی هستند که در دسته اتصالات پیچی و لوازم جانبی اتصالات قرار می‌گیرند؛ که این موضوع نشان‌دهنده تنوع بالای این قطعه صنعتی و کاربردی است. در واقع تنوع بالا این محصول موجب شده که نتوان تعریف کلی برای آن بیان نمود. در ادامه انواع بست و گوشه را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بست و گوشه

بست و گوشه

منظور از بست چیست؟

بست فلزی نوعی ابزار مکانیکی است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. در ساخت این بست‌ها از فلزات مختلفی مانند مس، فولاد ساده، آلومینیوم، فولاد گالوانیزه، برنج یا استنلس استیل و… استفاده می‌کنند. ویژگی‌های مختلف هر یک از این متریال موجب شده که بست و گوشه‌ها دارای کاربردهای متفاوتی باشند. در این میان بست‌های آهنی و فولاد گالوانیزه با توجه به استحکام و مقاومت بالایی که دارند، دارای قیمت بیشتری هستند.

اهمیت استفاده از بست

استفاده از بست و گوشه در هنگام اتصال اجسام و قطعات مختلف کاملا ضروری است. این قطعات به منظور ثابت نگه داشتن یک جسم در جای خود و یا محکم نمودن اتصالات میان دو جسم در کابل، لوله و یا شلنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی اوقات در برخی از مکان‌ها یک جسم ممکن است در اثر لرزش، تکان خوردن، ارتعاش و یا جابه‌جایی در محل واقعی خود قرار نگیرد و از آن خارج شود که در این صورت می‌توان از بست استفاده نمود.

بست‌های نگهدارنده کاغذ تا بست‌های فلزی قطور به منظور نگه‌داشتن لوله‌های گازی و نفتی، نشان دهنده مصارف گسترده بست‌ها و اهمیت استفاده از این قطعات می‌باشد. بست‌ها بر اساس موارد مصرف، استاندارد، جنس، شکل و اندازه متغیر هستند. یکی از پرکاربردترین بست‌ها، بست فلزی است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

انواع بست فلزی

انواع بست فلزی

انواع بست فلزی

بست فلزی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بست‌ها دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بست فلزی یوبولت یا کرپی : این بست یک مفتول فلزی گالوانیزه یا پوشش‌دار به شکل U است که دو سمت آن رزوه بندی می‌گردد.
  • بست فلزی یک طرفه: این مدل دارای یک پایه هم اندازه با قطر بست است و در وسط آن سوراخی جهت پیچ کردن بست تعبیه شده است.
  • بست فلزی گلابی یا رگلاژِی: این مدل از یک ورق آهن با ضخامت 2 الی 3 میلی‌متر تولید می‌شود و دارای یک میله دو سر رزوه شده می‌باشد.
  • بست فلزی پایه دار: در این مدل یک پایه از جنس پلی اتیلن می‌باشد و از دو سمت به سطح حمایتی پیچ می‌گردد.
  • بست فلزی تی یا دنباله دار: این بست‌ها در دو مدل ساده و روکش‌دار تولید می‌شوند و دارای یک دسته و پایه فلزی هستند.
  • بست آچاری یا تی بولت: بست آچاری عمدتا از جنس آهن، آلومینیوم، برنج و… تولید شده و جهت اتصالات شلنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بست کمپرسوری یا کاتری: این بست پس از قرارگیری در وضعیت تعیین شده، دوسر بست با کمک مهره سفت می‌گردد.
  • بست فلزی شلنگی قابل تنظیم: این بست از پراستفاده‌ترین بست‌ها است که از جنس ضد زنگ تولید می‌شود.
انواع بست ها بر اساس مدل

انواع بست ها بر اساس مدل

انواع بست‌ها بر اساس مدل

بست و گوشه بر اساس مدل و شکل ظاهری به مدل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک موارد مصرف خاصی دارند. از جمله انواع بست بر اساس مدل می‌توان به  بست رگال، بست تسمه، بست نوار نقاله، بست کرپی، بست یوبولت، بست گازی، بست ریلی، بست سیم بکسل، بست گونیا و… اشاره نمود.

بست و گوشه چه کاربردهایی دارند؟

انواع بست و گوشه در موارد مختلفی در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و جز جدا نشدنی از آن‌ها هستند. از مهم‌ترین کاربردهای بست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سخت افزار
  • لوازم خانگی
  • کشاورزی
  • بطری‌های پر از گاز
  • سیستم‌های اتوماتیک
  • ساختمان
  • برنامه‌های مکانیکی
  • سیستم‌های انرژی خورشیدی
  • سیستم‌های سیگنال سازی
  • اتصال شلنگ آب یا گاز
  • کابل کشی برق
  • لوله کشی خانگی

بررسی اندازه انواع بست‌ها

اندازه بست‌ها بر اساس کاربرد و محل نصب متفاوت است و شرکت‌ها آن‌ها را در اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. به‌طورکلی، بست‌ها از نظر اندازه به چند دسته بست‌های کوچک، بست‌های متوسط، بست‌های بزرگ، بست‌های خیلی کوچک و خیلی بزرگ تقسیم‌بندی می‌شوند. اندازه بست‌ها معمولا بر اساس میلیمتر یا اینچ ذکر می‌شود.

قیمت بست و گوشه

قیمت بست و گوشه

قیمت بست و گوشه

بست و گوشه به عنوان یکی از ابزارآلات و اتصالات پیچی توسط برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور تولید می‌شوند. به همین دلیل تنوع این محصول با کیفیت‌های مختلف در بازار خیلی بالاست. قیمت انواع بست‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل، سایز، اندازه، جنس، کیفیت، استانداردها، برند تولید کننده و… اشاره نمود. سعی کنید که بست‌های مورد نیاز خود را از یک برند معتبر که محصولات با کیفیتی ارائه می‌دهد، انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده نمایید و دیرتر به تعویض مجدد نیاز پیدا کنید.

 

خرید بست و گوشه از فروشگاه معتبر

شرکت ها و وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه تولید و توزیع انواع ابزارآلات بادی، بست و گوشه و… فعالیت دارند. اما یکی از بهترین مجموعه‌های تولید کننده ابزار آلات بسته بندی سالار پک است. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید بست‌های فلزی فعالیت دارد و بست‌های آن در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود در بازار دارای دقت برش و ابعاد دقیق‌تری هستند.

این شرکت بست‌های خود را در سه سایز 16، 19 و 23 تولید و به بازار عرضه می‌کند؛ ازاین‌رو با اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت محصولات این برند می‌توانید برای خرید آن‌ها به صورت جزیی و کلی اقدام کنید. جهت آشنایی بیشتر با محصولات  تولید سالارپک کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

bgheimat.com