آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

شهر مشهد یک شهر بزرگ و زیبا در قسمت شمال شرق ایران است و در استان خراسان رضوی واقع شده است. این شهر 351 کیلومتر مربع مساحت داشته و حدود 3 میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شود. دلیل اهمیت این شهر وجود حرم امام رضا (ع) در آنجا است که موجب ورود میلیون‌ها زائر در سال به آنجا شده است. این شهر شامل جاذبه‌های مذهبی و همچنین گردشگری بسیار بوده و امکانات بسیار خوبی را برای اقامت و تفریح شامل می‌شود. مساحت این شهر 351 کیلومتر مربع بوده و نقاط مختلفی را شامل نقاط کوهستانی و دشت شامل می‌شود. در شهر مشهد می‌توانید در هتل‌های بسیار خوب اقامت داشته باشید. هتل‌های 5 ستاره مشهد از امکانات بسیار لوکس و طراحی عالی برخوردار هستند. اگر با تور مشهد به این شهر سفر کردید حتماً یک هتل عالی را هم برای خود انتخاب کنید که اقامتی راحت را تجربه کنید. رستوران‌های بسیار خوبی در مشهد واقع شده است و می‌توانید در آنجا غذاهایی بسیار خوشمزه و کبابهایی عالی را تجربه کنید. نقاط دیدنی مشهد بسیار زیاد بوده و در تور مشهد می‌توانید نقاط دیدنی بسیاری را ببینید. در ادامه به شما برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی مشهد را معرفی خواهیم نمود.

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

 

پارک هفت حوض مشهد

یکی از بهترین نقاط دیدنی طبیعی در تور مشهد پیشنهادی سفر باتو ، پارک هفت حوض است که نقطه ای بسیار دیدنی و مهم از نظر زمین شناسی محسوب می‌شود. آنجا شامل صخره‌هایی از جنس آهک است که به دلیل باران و جریان آب به شکل بسیار جالبی در آمده اند. محیط آنجا بسیار آرامش بخش بوده و شامل رودخانه با آبی زلال می‌شود.

دریاچه چالیدره مشهد

دیگر نقطه دیدنی طبیعی مشهد دریاچه چالیدره است. در آنجا می‌توانید به قایق سواری مشغول شوید و از امکانات گردشگری آنجا بهره ببرید. این دریاچه شامل مناظر زیبا بوده و در هنگام غروب برای عکاسی و ثبت خاطرات بسیار عالی است. در آنجا رستوران، قهوه خانه و کافی شاپ برای رفاه گردشگران قرار گرفته است.

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد

از نقاط دیدین فرهنگی و تاریخی شهر مشهد باید به آرامگاه نادر شاه اشاره کرد. این آرامگاه با تندیس زیبای نادر شاه بر روی اسب مشهور است که یکی از زیبا ترین تندیس‌های کشور است. این مجموعه شامل موزه و فضای سبز بوده و موزه نادر شاه دارای آثاری دیدنی از دوران افشاریان می‌شود. در آنجا می‌توانید سلاح‌های جنگی و لباس‌های قدیمی را مشاهده کنید و اطلاعات بسیاری در مورد تاریخ ایران کسب کنید.

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد و آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی مشهد

دیگر آرامگاه مهم و دیدنی در مشهد در منطقه توس واقع شده است و آرامگاه فردوسی است. آنجا شامل یک بنای زیبای تاریخی است که با الهام از معماری باستانی ایرانی ساخته شده است و بر روی آن شعرهای شاهنامه کنده کاری شده است. این مجموعه نیز مانند آرامگاه نادر شاه، شامل یک فضای سبز همراه با حوض و فواره بوده و دارای موزه است. در موزه فردوسی شما می‌توانید آثار خطی قدیمی شاهنامه را مشاهده کنید و همچنین آثار دیدنی هنری با الهام از شاهنامه را نیز ببینید. تور قشم را بیشتر ببینید.

بنای هارونیه مشهد

از بناهای تاریخی و دیدنی در مشهد بنای هارونیه است که ساختمانی بسیار دیدنی با معماری خاص و جالب است. این بنا در زمان پیش از اسلام ساخته شده است و در طول تاریخ از آنجا استفاده های مختلفی شده است. آنجا آرامگاهی برای امام محمد غزالی بوده و سنگ مزار این شخصیت بزرگ در کنار این بنا وجود دارد. معماری آنجا بسیار دیدنی بوده و شامل گنبدی گلی می‌شود.

پارک وکیل آباد مشهد

از زیباترین پارک‌های مشهد پارک وکیل آباد است که دارای فضایی بسیار زیبا و پر از درخت و گیاهان زیبا و سبز بوده و برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت عالی است. این مکان شامل قنات بوده که آبی زلال و شفاف را شامل می‌شود. پارک وکیل آباد در 10 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است.

پارک کوهسنگی مشهد

دیگر پارک دیدنی و بزرگ در مشهد پارک کوهسنگی است که با صخره‌های دیدنی و همچنین کانال آب معروف است. این پارک در دامنه کوه واقع شده است و در جنوب شهر مشهد است. آنجا برای پیاده روی بسیار عالی بوده و می‌توانید در آنجا به دوچرخه سواری هم بپردازید. اگر خسته شدید می‌توانید در رستوران این پارک به میل نمودن غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه مشغول شوید.

شاندیز مشهد

منطقه زیبای شاندیز مشهد به کباب‌های شیشلیک‌اش مشهور است. اگر به مشهد رفتید حتماً به شانیز هم سر بزنید که در 38 کیلومتری مشهد قرار گرفته است. در آنجا می‌توانید در طبیعتی زیبا و سرسبز، مناطق کوهستانی و باغ‌ها به تفریح و گشت و گذار بپردازید و از هوای عالی لذت ببرید. اگر در زمستان به آنجا بروید، می‌توانید از خدمات پیس اسکی شاندیز هم استفاده کنید که در کوهستان‌های نزدیک این شهر قرار دارد. آنجا می‌توانید صنایع دستی زیبا شامل کلاه و کیف تهیه کنید و البته حتماً به رستوران‌های بسیار خوب آنجا با کبابهای معروفشان بروید و از کباب‌های شاندیز نوش جان کنید.

bgheimat.com