بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت  :

آگهی و تبلیغات شهر فرش از جمله تیزر هایی است که مطمئناً بار ها در تلویزیون مشاهده کرده اید. ما در این متن سعی کردیم به بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش بپردازیم و از زوایای مختلفی به آن نگاه کنیم. شهر فرش توانسته در چند سالی که پا به عرصه ی خرید و فروش بگذارد، سر و صدای زیادی به پا کند. عمده ترین علت معروفیت بالای شهر فرش را می توان روند تبلیغاتی مطلوب و گسترده ی آن معرفی کرد که منجر شده در حال حاضر مورد شناخت همه قرار بگیرد.

اگر نگاهی به تیزر های تبلیغاتی شهر فرش بیندازید می بینید، دارای لیست بسیار متنوع و بلند بالایی است؛ چرا که همواره در حال پخش تیزر هایی جدید تر و با مضمون هایی بهتر است.

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش - قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

 

شهر فرش در واقع یک هایپر مارکت فروش انواع و اقسام فرش های ماشینی است. انواع برند های ایرانی در زمینه ی تولید فرش ماشینی به همراه انواع فرش های وارداتی از کشور های ترکیه، هند و غیره مهم ترین فرش های موجود در این هایپر مارکت را تشکیل داده اند. شهر فرش در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم واقع شده است. اگر شما در شهر تهران زندگی می کنید به طور حتم در معرض عمده ی تبلیغات این برند قرار گرفته اید. چرا که شهر فرش نه تنها در رسانه ی ملی، بلکه به طوری ویژه در سطح شهر تهران مانور تبلیغاتی گسترده ای پیاده سازی کرده است.

اگر نگاهی به مجموعه آگهی های شهر فرش بیندازید با تنوع بالایی در ساخت تیزر های تبلیغاتی رو به رو خواهید شد، این تنوع به گونه ای بالاست که در تیزر های تبلیغاتی از موضوعات مختلفی استفاده شده است.

این مسئله نشان دهنده ی کارگردانی های مختلف تیزر هاست. یعنی هر یک از آگهی های تبلیغاتی به وسیله ی کارگردان های مجزایی ساخته شده اند، که این مسئله باعث شده، تصویر واحد و یک شکلی در ذهن ها تشکیل نشود. به طور کلی آگهی های تبلیغاتی باید به گونه ای باشند که هر کسی با شنیدن اسم برند مورد نظر سریعاً تصویر و صدای مشخصی را در ذهن خود تداعی کند. با شنیدن اسم شهر فرش نیز شاید تصاویر مشخصی از فضای داخلی هایپر در ذهن تداعی شود ولی هیچ صدای محوری به وجود نخواهد آمد، چرا که ایده پردازی ها بسیار گوناگون و بدون یک پارچگی هستند.

به اعتقاد نگارنده شهر فرش دو دوره تبلیغاتی را پشت سر گذاشته است. در دوره ی اول نظیر اکثر برند های تازه تاسیس شده شاهد تبلیغات عادی از این برند بودیم. تبلیغاتی که نه در بعد محتوا حرفی برای گفتن داشت و نه در بعد انسجام تولیدات تبلیغاتی. تبلیغاتی که در قالب نقد به اصطلاح منتقدین، آثاری ماقبل نقد هستند.

در واقع تبلیغاتی که چندان نقدی را نمی طلبند و هیچ ادعایی هم ندارند. تبلیغاتی که از عرف صنعت خودش تبعیت می کند‌. تبلیغاتی که ایده اش، به عنوان اولین ایده، به ذهن هر تبلیغاتچی می رسد. آن چه که در دوره اول تبلیغات این برند بیش از همه به چشم می آید دست کم گرفتن مخاطب در حوزه ی ایده پردازی و ساخت است. تبلیغاتی که فریاد می زند ما هم یکی هستیم مثل همه.

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش - قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

 

اما لازم است بگوییم روند تبلیغاتی شهر فرش در دوره ی دوم خود تغییرات بسیار زیادی کرد و دست به دامن خلاقیت شد. در این دوره از تبلیغاتی که شهر فرش ارائه داد، ایده های خلاقانه ی بسیار زبادی به جهت جلب توجه و وسوسه ی افراد استفاده شد. از جمله برخی از این ایده ها عبارت هستند از رو نمایی از اولین فرش ۱۲۰۰ شانه، راه اندازی و احرای کمپین تبلیغاتی خرید دلچسب تابستاتی، کمپین جشنواره ی خرید شهریور تا مهر، کمپین ما از شهر خرید می کنیم، فرش اقساطی با بهترین شرایط و …

پر واضح است ایده پردازی هایی که با استفاده از موارد وسوسه انگیز مذکور انجام شود، منجر به جذب توجه می شوند، اما باز هم تنوع بالا را می توان جزء عمده ایراد های این تیزر های تبلیغاتی نام برد. در واقع تنوع در ارائه ی تیز تبلیغاتی امری واجب و ضروری است اما زمانی که داستان تیزر ها یک محوریت مرکزی داشته باشد و در تمام آگهی ها از این محور پیروی شود.

جالب ترین خدماتی که شهر فرش در تیزر تبلیغاتی خود اعلام کرد!

خلاقیت در تبلیغات شهر فرش روز به روز بیشتر و متنوع تر از قبل می شود، تا این خدمات جدیدی از طرف این هایپر مارکت بزرگ در تیزر های تبلیغاتی معرفی شد. شهر فرش در یکی از تبلیغات خود که از وجود پژمان جمشیدی در آن بهره مند شده بود، اعلام کرد خریداران می توانند تحت شرایطی خاص در صورت نارضایتی از خرید خود، فرش را پس داده و مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند.

در این تیزر تبلیغاتی گفته می شود این اتفاق زمانی امکان پذیر است که خریدار نمونه مشابه و ارزانی از فرش را در فروشگاه دیگری پیدا کند و با به همراه داشتن فاکتور خریدی که قیمت فرش مشابه ارزان تر است، فرش را به شهر فرش بازگرداند. این خدمات علامت سوال های مختلفی در ذهن بینندگان ایجاد می کند.

یکی از اساسی ترین سوال هایی که هر کسی با فهمیدن این موضوع می پرسد این است که، برای تهیه فاکتور فرش مشابه باید مبلغ مورد نیاز آن را پرداخت کرد و دو فرش مشابه داشت، آیا در این صورت چه تضمینی وجود دارد که شهر فرش متقاعد شده و فرش گران تر را پس بگیرد؟!

البته که وجود چنین خدماتی بسیار تحسین برانگیز و جذاب است و اگر شهر فرش به آن پایبند باشد، لازم است بگوییم گام بلندی در راه جلب رضایت مشتریان خود برداشته است.

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش - قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب

پس از بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش حالا بهتر است کمی با ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب آشنا شوید:

  • سادگی: ساده بودن یک تیزر تبلیغات بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که تیزر باید به گونه طراحی  شود تا تمام مخاطبان قادر به درک و فهم آن باشند. مخاطبان تیزر های تبلیغاتی را همه ی اقشار جامعه از پیر گرفته تا جوان، تحصیل کرده تا بی سواد و … تشکیل می دهند، از این رو سادگی و قابل فهم بودن را می توان مهم ترین نکته ی مثبت تیزر های تبلیغاتیِ مناسب نام برد.
  • جذاب بودن: هدف اصلی تبلیغات جذب مخاطب است، از این رو لازم است در تیزر های تبلیغاتی از تصاویر، مطالب و اِلمان های جذابی استفاده کرد تا مخاطبان بیشتری جذب محصول تبلیغاتی شوند.
  • ارائه ی پیشنهاد های مناسب: آگهی تبلیغاتی باید به مخاطب راهکار های استفاده از محصول تبلیغاتی را ارائه دهد. ایجاد نیاز در ذهن مخاطب می تواند به طرز چشمگیری منجر به تاثیر گذاری بیشتری شود. استفاده از شعار های تبلیغاتی مناسب در ایفای این نقش بهترین عملکرد را دارند.
  • متقاعد کننده باشد: آگهی تبلیغاتی موثر علاوه بر تاثیر فوری بر مخاطب باید به خرید منجر شود. اما این اتفاق در صورتی که خریدار شک یا تردیدی در گفته های محتوای تبلیغات داشته باشد، رخ نخواهد داد. تبلیغ و معرفی محصول باید به گونه ای متقاعد کننده و حقیقی باشد که مشتریان به راستی و درستی گفته های آگهی شک نکنند. ارائه ی توصیف و تعاریف بزرگ نمایی شده از کیفیت و یا کارایی محصول می تواند به نتیجه نهایی لطمه وارد کند‌.

لازم به ذکر است از آن جا که ویژگی های فوق شامل آگهی های شهر فرش می شوند، بنابراین این برند تبلیغاتی اهمیت بالایی به تبلیغات خود قائل است و می کوشد همواره بهتر از پیش عمل کرده و تبلیغات جذاب تری ارائه دهد‌.

 

مطالب بیشتر برای مطالعه:

بررسی تبلیغات و آگهی [ ال سی من ] توسط سایت آگهی رایگان بقیمت

بررسی آگهی نوشیدنی های عالیس توسط سایت آگهی رایگان بقیمت

مقایسه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی-توسط سایت درج آگهی رایگان بقیمت

مزایای تبلیغات و آگهی رایگان در سایت های دیوار، شیپور و آفتاب

تبلیغات و آگهی اینترنتی چه اثراتی در کسب و کار دارد؟

سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat